نماینده بسیج دانشجویی:

نگاه انقلابی راه‌حل مشکلات فعلی کشور است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نگاه انقلابی، ‌مبارزه با اشرافی‌گری و روی آوردن به ساده زیستی را راه‌حل مشکلات فعلی کشور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، امین اقرلو در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان کشور در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: ما به عنوان دانشجویان بسیجی فکر می‌کنیم دو نگاه اساسی برای اداره کشور وجود دارد؛ یکی نگاه انقلابی با شاخصه عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و ساده‌زیستی و دیگری نگاه منحرف از انقلاب یا غیرانقلابی که شاخصه آن اشرافی‌گری، فاصله گرفتن از مردم، عدم اتکای به توان داخل و چشم داشتن به بیرون مرزهاست.

وی اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد را شفافیت عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که مسئولین چقدر حقوق می‌گیرند و آیا برای خویشاوندان‌شان مزایای خاصی قائل شده‌اند یا خیر. نظارت مردم موجب اصلاح امور می‌شود. ما همچنین شاهد تأکید رهبری بر پیگیری موضوع فیش‌های نجومی بودیم اما مردم هنوز خبر خوبی در این زمینه نشنیده‌اند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه طرح تحول سلامت به ضد خود تبدیل می‌شود، یادآور شد: این طرح منجر به این شد که دستمزد پزشکان ۲۰۰ درصد افزایش یابد، هزینه‌های افزایش یابد و بدهی سنگینی به تأمین اجتماعی و بیمه سلامت تحمیل شود. ما از شورای نگهبان می‌خواهیم در بررسی برنامه ششم توسعه تمام وقت بودن پزشکان دولتی را تعیین کند تا دیگر پزشکی بیمار را برای گرفتن پول بیشتر به بیمارستان خصوصی نفرستد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خواستار توجه وزارت بهداشت به طرح‌های زیرساختی برای حل مشکلات سلامت شد و افزود: نباید صرفاً به دنبال درآمد پزشکان به بهانه جلوگیری از دریافت زیرمیزی باشیم؛ به ویژه اینکه در ماه‌های اخیر درآمد پزشکان به شکل روزافزون افزایش یافته و این افزایش فاصله درآمدی آنها از جامعه موجب حس تبعیض می‌شود.

اقرلو در پایان نگاه انقلابی را موجب حل مشکلات فعلی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و مذاکره با شیطان مسائل ما را حل نمی‌کند. آنها پیمانی که خودشان بسته بودند را نقض کرده‌اند. ما باید به توان داخل اتکا کنیم و با اشرافی‌گری نیز مبارزه کنیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95110805144
  • خبرنگار : 71132

برچسب‌ها