وجود 6 مدرسه دو نوبته در مرکز سمنان

‌فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان از پیش‌بینی 500کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در تعطیلات آغازین سال نو خبر داد.

‌به گزارش ایسنا-‌ سید عباس دانایی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص خدمات دائمی اجرایی سفر برای میزبانی از مسافران و نوروزی و زائران امام علی بن موسی‌الرضا‌(ع) که از سمنان عبور خواهند کرد، اظهار کرد: بیش از 100 واحد آموزشی مرکز استان با بیش از 500 کلاس درس برای اسکان و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی امسال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از 34 هزار نفری دانش‌آموزان شهرستان افزود: امسال باتوجه به افزایش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه مقطع ابتدایی خوشبختانه با عنایت به حمایت‌های استاندار سمنان شاهد رفع بخش عمده‌ای از مشکلات آموزشی استان هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به گسترش فعالیت خانه‌های ‌خلاقیت، مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش در سطح شهرستان بر لزوم نظارت بر این مراکز تاکید و از تشکیل کمیته ساماندهی ویزه این مراکز با محوریت آموزش و پرورش سمنان خبر داد.

فرماندار سمنان با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات ملی و استانی به احداث مدارس جدید با توجه به نیازمندی‌های احصا شده‌ در مرکز استان، اظهار کرد: هم‌اکنون 6 مدرسه در شهر سمنان به‌صورت دو نوبت فعالیت می‌کنند که اختصاص‌ اعتبارات ملی و استانی برای تسریع در تکمیل مدارس نیمه‌تمام‌ شهرستان ضروری است.

دانایی به نیازهای این شهرستان در بحث احداث فضای آموزشی جدید اشاره و اضافه کرد: نرم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس شهرستان سمنان بالاتر از نرم استان و کشور است و همین مساله در میزان ‌کیفیت آموزشی تأثیرگذار خواهد بود.

اجرای 15 برنامه باهدف دانش‌افزایی معلمان در سمنان

رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش از برگزاری جشن تکلیف برای بیش از 1500 دختر پایه سوم در حسینیه امام خمینی‌(ره) سمنان در این هفته خبر داد.

وی به برنامه‌ریزی برای افزایش اعزام کاروان‌های راهیان‌نور اشاره و تصریح کرد: سهیمه کاروان راهیان‌نور و اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب با همکاری سپاه استان تکمیل و این دانش آموزان بزودی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به برگزاری جشنواره خوارزمی در خصوص ارتقای آموزش حین خدمت معلمان گفت: 15 برنامه باهدف دانش‌افزایی معلمان در سمنان پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی همچنین بر ضرورت توسعه فضاهای جدید آموزشی مورد نیاز شهرستان تاکید و خواستار همکاری بیشتر خیرین مدرسه‌ساز شد.


انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95110704845
  • خبرنگار :