ادای احترام مسئولان همدان به مقام شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو

مدیران و مسئولان استان و شهرستان همدان صبح امروز با حضور در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان به مقام شامخ شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکوی تهران ادای احترام کردند.

به‌گزارش ایسنا، مسئولان استان و شهرستان همدان امروز شنبه 2 بهمن در ایستگاه شماره 19 آتش‌نشانی همدان حاضر شده و با اهدای گل با آتش‌نشانان ابراز همدردی کردند.

معاون عمرانی استاندار همدان در این مراسم با تأکید بر اینکه مماشات در ضوابط ایمنی در ساختمان‌ها و مراکز تجاری نباید صورت بگیرد، گفت: قوانین و ضوابط در زمینه اجرای ایمنی در مراکز و ساختمان‌ها کم نیست بلکه در اجرا مشکل وجود دارد.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه باید در شهرسازی مسائل ایمنی و دسترسی به نقاط مختلف دیده شود، اظهار کرد: اصناف باید در صدور مجوز مسائل ایمنی را رعایت کنند و حق عبور از ایمنی به کسی داده نشود.

وی با تأکید بر اینکه اجازه عبور از ایمنی در ساخت‌وسازها به کسی داده نمی‌شود، تصریح کرد: به قوانین و ضوابط باید توجه شود، حتی اگر متوجه خودمان باشد چرا که اخلاق حرفه‌ای و اجرای ضوابط ماندگار است.

عراقی با اشاره به اینکه برخی از کارکنان آتش‌نشانی خواستار جابجایی به بخش‌های دیگر هستند، افزود: باید در پست‌های حساس و خطرناک طوری شود که سایر افراد از دیگر بخش‌ها به این قسمت بیایند.

وی از شهرداری و شورای شهر خواست تا جلسات فصلی برای موضوع آتش‌نشانی برگزار شود و چالش‌ها و مسائل این بخش مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار همدان نیز در این جلسه حادثه پلاسکو را تلنگری برای همه مدیریت‌های حوزه بحران دانست و گفت: با وضعیت جدیدی که در شهر همدان حاکم است و بلندمرتبه‌سازی‌های صورت گرفته، باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا در صورت بروز حادثه به علت کمبود امکانات دچار تأسف نشویم.

علی تعالی با بیان اینکه آواربرداری از ساختمان پلاسکو حداقل 7 روز زمان نیاز دارد، ادامه داد: همه دستگاه‌ها تمام توان خود را در این موضوع به‌کار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نباید در زمان وقوع حوادثی همچون پلاسکو به برگزاری جلسات اکتفا کرد، یادآور شد: با توجه به حادثه‌ای که رخ داده، ممکن است توجه ویژه‌ای به آتش‌نشانان شود.

محمدرضا الیاسی، از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای آتش‌نشانان همدان از مسئولان خواست در بودجه‌بندی سال 96 شهرداری بحث امکانات و تجهیزات و حقوق آتش‌نشانان دیده شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95110200751
  • خبرنگار :