مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران:

بدقولی بیمه‌ها، داروخانه‌ها را زمین‌گیر کرده است

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: داروخانه‌ها با وعده و وعید روزگار می‌گذرانند و این به معنای آن است که داروسازان هیچ امکانی برای ارتقاء خدمات، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری ندارند.

دکتر حمید خیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت مطالبات داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها برای حفظ آرامش بازار دارویی کشور، متحمل استرس، فشار عصبی و دغدغه خاطر شدید اقتصادی هستند و متاسفانه هیچ کس نسبت به تبعات این موضوع توجه ندارد.

وی با اشاره به تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت صورت حساب‌های داروخانه‌ها، تصریح کرد: بیمه‌ها از تیرماه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند و این به معنای یک تخلف بزرگ از نص صریح قانون است، ولی متاسفانه این تخلف، آنقدر مکرر شده که توجه هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی را بر نمی‌انگیزاند.

خیری ادامه داد: داروخانه‌ها بدلیل مشکل مالی که ریشه در عدم تامین منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت دارد، سیاست تعدیل نیروی انسانی در پیش گرفته‌اند و این برای کشور ما جای تاسف دارد.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: نگرانی و اضطراب ناشی از بدقولی‌های متولی سازمان‌های بیمه‌گر، داروسازان را زمین‌گیر کرده و پتانسیل داروخانه‌ها را اسیر کرده است و ما منتظر اقدام موثر دولت در زمینه پرداخت مطالبات هستیم.

خیری اضافه کرد: وقتی تعهدات مالی داروسازان، خدشه‌دار شده و چک‌های داروخانه به دلیل عدم دریافت وجوه صورت‌ حساب داروهایی، برگشت می‌خورد، به هرحال کیفیت کار و انگیزه داروسازان کاهش پیدا می‌کند.

خیری تاکید کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید به منظور جلوگیری از کاهش کیفیت ارائه خدمات دارویی و همچنین تامین آسایش بیماران، سلامت اقتصاد داروخانه‌ها را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه استفاده از تسهیلات بانکی گران قیمت، تنها راه حل پیش پای داروسازان است که در واقع به نوعی از آن باید از چاله درآمدن و درچاه افتادن نام برده شود. این درحالی است که سازمان‌های بیمه‌گر حاضر نیستند علی رغم قانون، جریمه دیرکرد بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95102515319
  • خبرنگار : 71531