"دعوت از المپیکی‌ها نظر اشکانی بود"

دلیریان: سوریان و نوروزی شانسی برای حضور در جهانی 2017 ندارند

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که طبق قانون، سوریان و نوروزی شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند گفت: دعوت از نفرات المپیکی نظر اشکانی بود.

محمد دلیریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دعوت از فرنگی‌کاران المپیکی به اردوی جدید تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: من هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداشتم و سرمربی تیم‌ ‌ملی تصمیم گرفت در این مقطع از این کشتی‌گیران دعوت کنند. این کشتی‌گیران همگی از نفرات پر افتخار کشتی فرنگی ایران بودند و حضورشان در اردوی تیم‌ ‌ملی می‌تواند به جوانان انگیزه بدهد.

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی افزود: به اعتقاد من نفرات المپیکی در صورتی که در اردوی تیم‌ ‌ملی حاضر شوند می‌توانند در جام جهانی به تیم‌ ‌ملی کمک کنند، اما برای حضور در جام تختی بعید است که آن‌ها چنین قصدی داشته باشند. هم‌چنین بر اساس فرایند انتخابی تیم‌ ‌ملی کشتی‌گیرانی می‌توانند در مرحله نهایی انتخابی شرکت کنند که در  المپیک مدال گرفته‌اند و با توجه به این اوصاف بعید می‌دانم نفراتی مانند سوریان و نوروزی در اردوی تیم‌ ‌ملی حاضر شوند.  

وی با بیان این که سوریان و نوروزی بر اساس قانون انتخابی تیم‌ ‌ملی شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند، گفت‌: از آن‌جایی که این دو کشتی‌گیر نتوانستند در المپیک به مدال برسند شانسی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی ندارند. قرار هم نبوده در این باره شورای فنی استثنایی قائل شود، چرا که اگر این کار صورت بپذیرد همان آش و همان کاسه خواهد شد.

دلیریان تصریح کرد: در صورتی که این کشتی‌گیران به اردوی تیم‌ ‌ملی بیایند ممکن است بتوانند در جام جهانی به تیم کمک کنند. البته این موضوع منوط به این است که به لحاظ بدنی بتوانند رضایت کادر فنی را جلب کنند و مقابل رقیبان داخلی نیز در تمرینات پیروز شوند تا در نهایت نظر کادر فنی را برای حضور در جام جهانی را جلب کنند.

سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در ادامه با بیان این که امیر قاسمی منجزی، فرنگی کار سنگین وزن تیم‌ ‌ملی در رقابت‌های جام تختی به روی تشک نمی‌رود، گفت‌: منجزی به دلیل حضور در مسابقات مختلف مانند اوپن و جام باشگاه‌های جهان در جام تختی کشتی نمی‌گیرد و قرار است به جای او شادمان عظیمی که در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان نایب قهرمانی رسید در جام تختی کشتی بگیرد.  

وی درباره اضافه شدن محمدعلی چمیانی به کادر فنی تیم‌ ‌ملی، گفت‌: چمیانی فعلا به کادر فنی اضافه شده تا در رقابت‌های پیش‌رو به فعالیت بپردازد. البته اسامی کادر فنی به صورت رسمی و ثابت اعلام نشده و باید پس از تایید شورای فنی اعلام نهایی شود. بعد از جام تختی کادر فنی ثابت تیم‌ ‌ملی معرفی می‌شود و حدس می‌زنم نفرات فعلی حاضر در اردوی تیم‌ ‌ملی همان نفرات اصلی باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95102214165
  • خبرنگار : 71506