رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به سبب حاکمیت ارزش های اسلامی در این سازمان ، اعتماد مردم را به دست آورده است گفت: ناجا نیرویی یادگیرنده، حرفه ای گرا و مدافع مظلومان است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدشرفی در همایش سالیانه کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: مردم داری مهمترین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتارهای جمعی ، دعوت به خیر،امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به سبب حاکمیت ارزش های اسلامی در این سازمان ، اعتماد مردم را به دست آورده است گفت: ناجا، نیرویی یادگیرنده ، حرفه ای گرا و مدافع مظلومان در جامعه  است.

وی افزود: نیروی انتظامی کارکرد و عملکرد خود را در ساختار سازمانی و تربیت نیروی انسانی بر اساس ارزش های اسلامی حاکم، طراحی و سازماندهی کرده است.

سردار شرفی تصریح کرد:رفتار دشمن بر اساس رخدادها و واقعیت های جامعه ما  ترسیم می شود و بر این اساس به دنبال سوء استفاده از اشتباهات ماست.

این مقام مسئول گفت: شبه افکنی در جامعه شیوه و روش دشمن است و برای رسیدن به این هدف به دنبال بزرگ کردن اشتباهات ما و التهاب آوری در جامعه است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی گفت: نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم و به خاطر مسائل ساده جامعه را به التهاب بکشانیم.

وی تأکید کرد: پلیس باید تمام رفتارها و اقدامات خود را در جهت توسعه تفاهمات و جلب مشارکت مردم گسترش دهد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه پلیس دیده بان جامعه است ،گفت: همه دستگاه ها در تأمین امنیت جامعه مسئولند و باید سهم و نقش خود را ایفا کنند.

وی پیشگیری اجتماعی را مترقی ترین رویه پیشگیری از جرم عنوان و تصریح کرد: پیش شرط پلیس جامعه محور تغییر کارکردهای پلیس و تغییر نگرش مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به راه اندازی شورای تحول کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی اشاره کرد و گفت: این شورا به ریاست فرمانده ناجا و بر اساس دغدغه های مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار شرفی در پایان به کاهش هشت درصدی وقوع سرقت در ایلام طی سال جاری اشاره کرد و گفت: کشفیات پلیس ایلام در حوزه قاچاق کالا، جرایم خشن و کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95101408813
  • خبرنگار :