شورای امنیت امروز درباره شهرک‌سازی اسرائیل رای گیری می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنجشنبه) درباره پیش نویس قطعنامه مصر برای توقف فوری فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی و شرق قدس رای گیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل قطعنامه مشابهی را در سال ۲۰۱۱ به رای گذاشت و هنوز مشخص نیست که آیا دوباره چنین قطعنامه‌ای تصویب می‌شود یا خیر. رای گیری ساعت هشت شب به وقت گرینویچ انجام می‌شود. شهرک‌سازی اسرائیل مهمترین مانع در تلاش‌های صلح میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان محسوب می‌شود. چرا که این شهرک‌ها در اراضی فلسطینی که باید بخشی از کشور آتی فلسطین باشد ساخته می‌شوند.

سازمان ملل همواره تاکید دارد که این ساخت و سازها غیرقانونی هستند و همواره از اسرائیل می‌خواهد تا ساخت آنها را متوقف کند اما مقام‌های سازمان ملل در چند ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بوده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ایالت متحده خواسته است از رای وتوی خودش برای توقف این قطعنامه استفاده کند. او در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا باید قطعنامه ضد اسرائیلی را امروز در شورای امنیت سازمان ملل وتو کند.

در پیش نویس این قطعنامه آمده است: اسرائیل باید فورا و به صورت کامل تمام فعالیت‌های شهرک سازی را در اراضی اشغالی فلسطین از جمله در شرق قدس متوقف کند.

در این پیش نویس همچنین تاکید شده است: شهرک سازی اسرائیل بقای راه حل دو کشوری را به شدت به خطر می‌اندازد و مانعی در برقراری صلح است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95100200766
  • خبرنگار : 71402