مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:

استمرار و تداوم پیام‌های محیط زیستی می‌تواند تاثیرگذاری آن را تضمین کند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به برگزاری کمپین محیط زیست شهری و انتقال آن به درون مترو شهر تهران در مرحله دوم گفت: بی تردید برای تاثیرگذاری پیام های محیط زیستی نیازمند تکرار برای مخاطبان هستیم به گونه ای که پیامها مقابل چشمان مخاطبان باشد و بهترین مکان برای تحقق این مهم می تواند مجموعه مترو باشد.

محمد احمدی بافنده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امروز دغدغه های محیط زیستی از جمله مهم ترین معضلات کلانشهرها محسوب می شود و مشارکت مردم از اصلی ترین ارکان حل این معضلات به شمار می رود. برای جذب مشارکت شهروندان از ابزارهای مختلفی از جمله تبلیغات محیطی در سطح شهر می‌توان استفاده کرد لذا با همین دیدگاه کمپین محیط زیست شهری با شعار شهرتازه برای ایجاد محیط زیستی سالم و حفاظت از آن ایجاد شد.


وی تصریح کرد: قطعا تداوم پیام برای مخاطب می‌تواند تاثیرگذاری آن را تضمین کند و یکی از الزامات این موضوع قرار گرفتن پیام مقابل چشم مخاطب است؛ به طوریکه روزانه و حتی شاید چندین مرتبه در روز این پیام مقابل چشمان مخاطبان قرار بگیرد با توجه به وجود 3 میلیون مسافرت با مترو در تهران بی تردید این مجموعه از مکان ها مناسب برای ارائه این پیام ها محسوب می شود با همین نگاه به عنوان مرحله دوم کمپین محیط زیست شهری پیام های محیط زیستی به زیرسطح منتقل خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه باید برای حفاظت از محیط زیست برای آینده گام های موثری برداریم افزود: حرکت فعلی شهرداری برای ایجاد هشدار و آگاهی در حوزه محیط زیست با استفاده از تبلیغات شهری قطعا بسیار موثر خواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت که موضوعات محیط زیستی به طور مداوم و مستمر در زندگی مردم تاثیرگذار است و فرهنگسازی در این عرصه نیازمند استمرار این پیام ها است.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره میزان تاثیر برگزاری کمپین محیط زیست شهری بر تغییر باورهای غلط شهروندان در حوزه محیط زیست گفت: موضوع فرهنگسازی، آموزش و تبلیغ از مسائل مهم در حوزه شهرنشینی است که امروز با استفاده از این ظرفیت می توان برای جذب مشارکت شهروندان در حل معضلات محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا بهره گرفت. مترو تهران نیز به عنوان نماد سبز کاهش آلودگی هوا می تواند مکان مناسبی برای نمایش این پیام ها باشد.


وی تبلیغات شهری را یکی از موثرترین و مهم ترین ابزارهای ایجاد فرهنگ شهروندی خواند و افزود: می توان با استفاده از این ظرفیت معضلات شهر را با جذب مشارکت شهروندان مرتفع کرد. قطعا با یک بار انتشار پیام محیط زیستی و در یک مقطع نمی توانیم باورسازی و فرهنگسازی کنیم برای رسیدن به این هدف نیازمند تکرار و استمرار پیام ها از طریق تبلیغات شهری هستیم که لازم است ستاد محیط زیست شهرداری تهران نیز نمایش پیام‌های محیط زیستی را در قالب کمپین محیط زیست شهری در دوره های مشخص تکرار کند تا به شعار این کمپین یعنی شهر تازه دست پیدا کنیم شهری که با فرهنگسازی و تغییر باورهای غلط مشکلات محیط زیستی خود را حل کرده است و برای آینده نیز محیط زیست پاکی را فراهم کرده است.


احمدی بافنده تاکید کرد: برگزاری کمپین هایی مانند محیط زیست شهری توسط شهرداری تهران علاوه بر اینکه در راستای مسولئیت اجتماعی این نهاد عمومی است و آموزش شهروندان در حوزه محیط زیست را انجام می دهد زمینه مشارکت و همکاری آنها برای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه برای میراثی که به آیندگان می‌دهیم و حل معضلات محیط زیستی فعلی شهر تهران را فراهم می کند.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95100100139
  • خبرنگار : 71368