به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در کارگاه تخصصی "آشنایی با ویژگیها و فرصتهای بازار گردشگری چین" که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و سازمانهای دولتی مرتبط در مجموعه نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد، افزود: چین یکی از کشورهای مهم و هدف بازار گردشگری ایران است که باید بتوانیم سهم خود را از این بازار بدرستی تبین و از آن بهره برداری کنیم.
وی با اشاره به اهمیت بازار چین و نقش آن در صنعت گردشگری به بیان خصوصیات بازار گردشگری این کشور و موقعیت آن در این صنعت پرداخت و یادآور شد: چین، در صدر کانون های تاثیر گذار در حوزه گردشگری قرار دارد که وضعیت زیر ساخت های گردشگری آن در بخش ورودی و خروجی، به مراتب مناسب است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تشریح مهمترین خصوصیات گردشگران چینی، اظهار کرد: چین سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر گردشگر خروجی دارد که با برنامه ریزی مناسب و با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک باید بتوانیم حداقل یک درصد این خروجی را به عنوان سهم ایران کسب کنیم.
وی گفت: خوشبختانه ایران دارای جاذبه های فراوان گردشگری و تنوع اقلیمی مناسب و نیز برخوردار از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که در کنار خصلت مهم مهمان نوازی ایرانیان می تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی باشد.
رحمانی موحد با تاکید بر ضرورت تبدیل ظرفیت های موجود در ایران به محصول، افزود: در حال حاضر بین ظرفیت و محصول فاصله است، باید بتوانیم این فاصله را پر کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: چینی ها همواره در طول سال هزینه ای برای سفر، پیش بینی می کنند و این موضوع در سبد آن ها قرار گرفته است که با برنامه ریزی مناسب می توانیم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم و شاهد کسب دست کم یک درصد از سهم بازار خروجی ۱۰۰ میلیون نفری چینی ها باشیم.
وی در ادامه با بیان این که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد گردشگران چینی در سفر به خرید سوغات اهمیت می دهند، افزود: یکی از موضوعاتی که در تهیه و تدوین بسته های سفر برای گردشگران چینی باید در نظر شود معرفی صنایع دستی و سوغات ایران به عنوان محصولاتی زیبا و با کیفیت است.
در این کارگاه تخصصی یک روزه، نمایندگان بخش خصوصی و کارشناسان دستگاه های مرتبط دولتی در پنل های تخصصی به بررسی وضعیت صنعت گردشگری چین و راهکارهای افزایش گردشگران چینی پرداختند.
به گزارش ایسنا، ایران نزدیک به یک دهه است که برای کسب سهمی از بازار گردشگری چین، ایدئولوژی هایی را مطرح کرده و در همین راستا نام کشورمان به فهرست مقاصد چینی ها وارد شده تا سفر این گردشگران به ایران با عنوان مقصدی امن و مطمئن، تضمین شود. با این وجود نبود زیرساخت مناسب و مورد پسند گردشگران چینی و ناشناخته ماندن ظرفیت های گردشگری و خدماتی ایران در چین، همچنان مانع اصلی حضور گردشگران بیشتری از این کشور در ایران است.
ایران به تازگی نیز سیاست تسهیل روادید بین دو کشور را در دستور مذاکرات قرار داده است تا شاید با آسان تر شدن آمد و شد چینی ها به کشورمان ، بخشی از آن موانع برداشته شود.
انتهای پیام