مدیر کل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

روند رو به رشد قبولی دانش‌آموزان ایرانی در امتحانات نهایی

مدیر کل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تا کنون بیش از ۸۹۴ هزار دانش‌آموز پایه دهم در سامانه آموزش و پرورش ثبت‌نام شدند، گفت: بیش از ۶۶درصد از کل دانش‌آموزان پایه دهم کشور در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا منطقه سمنان، قربانعلی افشانی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان سمنان در خانه معلم سمنان اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به حجم زیاد فعالیت‌ها از جهت برنامه‌ریزی و آماده کردن زیرساخت‌ها برای استقرار پایه دهم به امر کیفیت بخشی نیز توجه ویژه‌ای داشت.

وی از افزایش رشد قبولی در امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۹۵ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: قبولی در امتحانات نهایی در خردادماه ۹۵ نسبت به سال قبل ۲.۱۷ درصد و میانگین نمره ورقه در کشور ۲۴ صدم درصد رشد داشته است.

مدیر کل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد مثبت استان سمنان در امتحانات نهایی تصریح کرد: استان سمنان نیز حدود سه درصد در قبولی امتحانات نهایی رشد داشته و رشد نمرات ورقه دانش‌آموزان سمنانی نیز ۵۷ صدم درصد از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

افشانی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۱ رشته فنی و حرفه‌ای ،۱۵۳ رشته کار دانش و ۴۸۰ استاندارد مهارت در هنرستان‌های کشور دایر شده که ۲۸۳ استاندارد مهارت آن جدید است.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به بحث هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه هدایت تحصیلی در سال گذشته وجود داشت امسال باید از مهر ماه ۹۵ به صورت جدی به این موضوع اهتمام داشت.

مدیر کل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از ۹۵۷ هزار و ۱۲۹ دانش‌آموز پایه نهم سال گذشته تاکنون بیش از ۸۹۴ هزار نفر آنان در پایه دهم سناد، ثبت سیستم شدند.

افشانی با بیان این که بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان در شاخه نظری ثبت نام کردند، اظهار کرد: ۱۶.۹۸ درصد دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای و بیش از ۱۶ درصد در شاخه کار دانش مشغول تحصیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۷.۷۴ درصد دانش‌آموزان شاخه نظری در رشته ریاضی،۴۵.۹۰ درصد در رشته تجربی، ۳۵.۴۸ درصد در رشته انسانی و ۷۶ صدم درصد در رشته معارف در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95092012186
  • خبرنگار :