دیدار ظریف با معاون نخست‌وزیر چین

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان عصر امروز به وقت محلی با ژان گائولی، معاون نخست‌وزیر چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ژان گائولی که  یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار اقتصادی چین است در این دیدار گفت: ایران و چین دوست‌های خوبی هستند که در سختی‌ها و خوشی‌ها کنار هم قرار داشته‌اند. هم‌چنین ایران و چین در مسایل بزرگ بین‌المللی هماهنگی نزدیکی داشته‌اند و آن را حفظ کرده‌اند.

این مقام برجسته چین با خوشامدگویی به ظریف و هیات همراهش گفت: من در سال ۲۰۱۱ به ایران سفر کردم.

او با اشاره به خاطراتش از این سفر و هم‌چنین تاریخ  و فرهنگ درخشان ایران اظهار کرد: ایران دارای منابع طبیعی خوبی است و مردم زحمت‌کشی دارد.

وی با بیان این که ایران و چین دوست‌های خوبی برای یکدیگر در زمان سختی‌ها و شیرینی‌ها بوده‌اند و در این زمینه‌ها شریک هم هستند، ادامه داد : ایران و چین  در مسایل بزرگ بین‌المللی  هماهنگی نزدیکی داشته‌اند و آن را حفظ کرده‌اند.

این مقام چینی با اشاره  به سفر رییس‌جمهور چین به تهران در اوایل سال میلادی  ۲۰۱۶  تصریح کرد: در این سفر توافقات خوبی بین دو کشور شد و تاکید شد روابط دو کشور را در سطح راهبردی ارتقا دهیم.

وی افزود : باید  دستورات روسای جمهور دو کشور را اجرایی کنیم تا سطح روابط ارتقا  پیدا کند.

در این  دیدار  وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از مهمان نوازی  دولت و مردم چین گفت : من سلام‌های گرم  مقامات جمهوری اسلامی ایران را خدمت شما ابلاغ می‌کنم.

ظریف ادامه داد : برای ما دیدار با جنابعالی باعث خوشبختی است و شما نقش برجسته‌ای در روابط ایران و چین به خصوص در حوزه اقتصادی دارید.
وزیر امور خارجه کشورمان به سفر رئیس جمهوری چین به تهران اشاره کرد و گفت: در اوایل سال جاری میلادی شاهد سفر تاریخی رئیس جمهوری چین به تهران بودیم و در جریان گفت‌وگوها رهبران دو کشور بر افزایش مشارکت جامع راهبردی تاکید داشتند و این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور بود.
ظریف تاکید کرد: ما و چین همواره دوستان نزدیک هم بوده‌ایم
در این دیدار شافعی،‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران علاوه بر دیگر مقامات سیاسی همراه ظریف حضور داشت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95091508356
  • خبرنگار : 71038