سرپرست فدراسیون هندبال: وقتی تیم ملی وجود ندارد سرمربی هم نداریم/ برگزاری انتخابات برای چه؟

سرپرست فدراسیون هندبال می‌گوید که وقتی تیم ملی وجود ندارد، مربی هم نداریم. برای انتخاب سرمربی باید کمیته فنی تشکیل شود. او در مورد برگزاری انتخابات این فدراسیون نیز معتقد است: لیگ به این خوبی را برگزار می‌کنیم. برگزاری انتخابات برای چه؟

عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نداشتن تیم ملی و سرمربی تیم ملی در رده بزرگسالان اظهار کرد: در حال حاضر وقتی تیم ملی وجود ندارد، مربی هم نداریم. باید کمیته فنی تشکیل شود و در این خصوص تصمیم بگیرد.

او در خصوص استعدادیابی برای تیم ملی هندبال گفت: مسئولان استعدادیاب داخل مسابقه‌های لیگ برتر حضور دارند و نخبه‌ها را شناسایی می‌کنند تا استعدادیابی برای تیم ملی صورت گیرد.

سرپرست فدراسیون هندبال با اشاره به لژیونرهای هندبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی در گذشته وجود داشته است. در حال حاضر چند بازیکن تیم ملی برای باشگاه‌های خارجی بازی می‌کنند باید تمامی بازیکنان گردهم آیند و مربی تیم‌ ملی انتخاب شود. بعد از جمع شدن همه بازیکنان ان‌شاءالله برای تشکیل اردوهای تیم ملی تصمیم‌گیری و برنامه بلندمدت که در حال طراحی شدن است اجرا می‌شود.

اکبری هدف فدراسیون هندبال را المپیک 2020 و بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 دانست و عنوان کرد: هدف ما المپیک و بازی‌های آسیایی است، هرچند فرصت چندانی نداریم اما دور از قافله هم نیستیم. امیدوارم اتفاق خوبی حاصل شود و بتوانیم در این رویدادها حاضر شویم.

سرپرست فدراسیون هندبال در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات پیغامی داده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر لیگ به این خوبی را برگزار می‌کنیم. برگزاری انتخابات برای چه؟

اکبری در مورد برگزاری لیگ و اتمام آن تا اسفندماه نیز تصریح کرد:‌ با توجه به خواست تیم‌ها و باشگاه‌ها، مسابقه‌های لیگ به صورت دوره‌ای برگزار شد. بنا داریم که لیگ برتر هندبال جاری تا اسفندماه به اتمام برسد تا قبل از بودجه‌بندی ارگان‌ها و سازمان‌ها تیم‌ها بتوانند به دنبال اسپانسر بروند.

او ادامه داد: زمانی که تیم‌ها در نیمه دوم به سراغ اسپانسر می‌روند نهادهای دولتی یا ارگان‌ها و سازمان‌ها اظهار می‌کنند که بودجه سال جاری خود را بسته‌اند و دیگر نمی‌توانند از آن‌ها حمایت کنند. به امید خدا لیگ جاری با درخواست باشگاه‌ها تا اسفندماه به پایان خواهد رسید تا فرصت جذب اسپانسر فراهم باشد و بهانه‌ای برای جذب حامیان مالی موجود نباشد.

او همچنین در مورد گرفتن پخش زنده مسابقه‌های هندبال افزود: با شبکه سه و ورزش صحبت‌هایی کرده‌ایم و امیدواریم که نتیجه دهد. با توجه به این تغییراتی که در فدراسیون حاصل شده است این موضوعات طبیعی است، البته شبکه‌ها طبیعتاً حق پخش می‌خواهند که این شرایط مهیا نشده است. اما در آینده اتفاقات خوبی برای هندبال خواهد افتاد.

سرپرست فدراسیون هندبال در مورد برگزاری تورنمنت جهت آمادگی بانوان هندبالیست برای حضور در مسابقه‌های آسیایی کره گفت: ما تا چند روز پیش بحث اعزام بانوان به مسابقه‌های آسیایی کره جنوبی را داشتیم. نتایجی که در گذشته تیم ملی بانوان گرفته است مورد اذعان همگی است. با توجه به این شرایط و شرایط مالی فدراسیون ما برای حضور بانوان در عرصه‌های بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌ایم اگر خدا بخواهد و شرایط مهیا شود، تورنمنت تدارکاتی طراحی خواهیم. اما آنچه که مسلم است شرایط مالی بر فدراسیون حاکم است و اگر فرصتی شود تیم ملی خوبی را به مسابقه‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95091508295
  • خبرنگار : 71552