لاوروف: آمریکا بالاخره به موضع روسیه در قبال حلب نزدیک شد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کری بالاخره طرح‌هایی را برای رفع بحران سوریه و حلب پیشنهاد داده که به نظر می رسد برای روسیه قابل پذیرش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (شنبه) در سخنانی خاطرنشان کرد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در رم بسته‌ای از پیشنهادها را در خصوص سوریه به ما تحویل داد که مدتهاست از سوی کارشناسان ما مطرح می‌شود.

لاوروف اظهار کرد: ما آماده اعزام دیپلمات‌ها و کارشناسان نظامی به ژنو برای هماهنگی با دوستان آمریکایی و بررسی پیشنهادات آمریکا و تماس‌های دوجانبه هستیم تا تمامی شبه‌نظامیان بدون استثنا حلب را ترک کنند، کمک‌های انسانی برای غیرنظامیان ارسال شود و زندگی عادی در شرق حلب جریان یابد.

وی افزود: با این حال نظامیان روس و آمریکایی برای ممانعت از حوادث هوایی در آسمان سوریه همکاری دارند و هیچ توافق ضد تروری در این میان وجود ندارد. تماس‌ها میان نظامیان روس و آمریکا براساس توافقاتی است که سال گذشته براساس ممانعت از حوادث هوایی در آسمان سوریه منعقد شد.  متاسفانه هیچ هماهنگی واقعی در جنگ با ترور نداریم.

لاوروف گفت: هیچ چیز تازه‌ای در خصوص محدودیت‌های تماس‌های بین‌المللی میان روسیه و آمریکا که از سوی کنگره آمریکا پیشنهاد شد وجود ندارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95091306970
  • خبرنگار : 71457