با اشاره به موفقیت اخیر در اوپک و بازار جهانی نفت؛

جعفرزاده: لابی صهیونیستی علیه ایران شکسته شد

یک عضو کمیسون برنامه و بودجه گفت: تیم مذاکره کننده برجام هسته‌ای توانست حقی را که سال‌ها از ملت ایران گرفته شد بود پس بگیرد؛ لابی صهیونیستی علیه ایران شکسته شد.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با پیروزی ایران در توافق اوپک اظهار کرد: در ابتدا باید از اینکه به خاطر بازگشتمان از نقطه زیر صفر به صفر خوشحالیم ابراز تاسف کنیم. ما الان از باز گرفتن حقمان خوشحالیم، این در حالی است که عده ای با سیاست‌های غلطشان باعث شدند این حقی که در گذشته متعلق به ما بود در چند سال پیش از دستمان برود.

وی ادامه داد: با توجه به توافقی که در اجلاس اوپک صورت گرفته است، باید بگوییم که یک برجام نفتی برای دولت به دست آمده است. من این موفقیت را به تیم مذاکره کننده برجام نفتی به ریاست آقای زنگنه تبریک می‌گویم. آنها توانستند به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کنند و این حقی را که سال‌ها از ایرانیان صلب شده بود باز پس گیرند.

جعفرزاده همچنین گفت: در بطن این توافق قراردادهای نفتی بهتر و آینده‌ای بهتر برای اقتصاد ایران وجود دارد. من امیدوارم که روز به روز شاهد بهبود شرایط نفتی باشیم. یکی از دستاوردهای بزرگ این توافق شکست لابی صهیونیستی علیه ایران بود.

وی یادآور شد: درست که فروش روزانه ۹۰ هزار بشکه رقم قابل توجهی نیست، اما نباید فراموش کنیم که ما با سیاست‌های غلط گذشته به منفی صفر رسیده بودیم؛ حالا با سیاست‌های درست به نقطه صفر رسیده‌ایم. کسانی که توانایی بازگشتن کشور از منفی به صفر را داشته‌اند، توانایی رشد مثبت آن را هم خواهند داشت.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی‌ها ما در حوزه نفتی بهره‌برداری از ذخایر گازی و ذخایر مشترک با همسایگانمان است که امیدواریم این تیم برجسته برجام نفتی بتواند در آینده به این نگرانی ها پایان دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091106015
  • خبرنگار : 71511