هشدار زید رعد الحسین و یونیسف درباره وضعیت شرق حلب

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: آنچه که در شرق حلب رخ می‌دهد استانداردهای اساسی حقوق بشر را به وضوح نقض می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان نشست مشورتی شورای حقوق بشر گفت: اکثر ساکنان شرق حلب هنوز تحت محاصره هستند و درد و رنج آنها همزمان با بمباران روزافزون افزایش می‌یابد. آنها همچنین از غذا و مراقبت‌های پزشکی محرومند و بسیاری از آنها از جمله کودکان در انتظار مرگ نشسته‌اند.

وی گفت: آنچه در حلب اتفاق می‌افتد کابوسی است که به وضوح استانداردهای اساسی حقوق بشر را نقض می‌کند و به دور از هرگونه کرامت انسانی است.

در همین حال،"گرت کاپلار"،  مدیر منطقه‌ خاورمیانه در یونیسف خطاب به اعضای این شورا گفت: باید از خود بپرسیم که از دوران کودکی کودکان سوریه چه باقی خواهد ماند؟ شکل زندگی از دیدگاه کودک گرفتار در این تراژدی چگونه خواهد بود؟

وی افزود: کودکان در حلب به دنبال بمباران روزافزون در ترس روزانه به سر می‌برند و هنگامی که یکی از آنها از منزل خارج شود نمی‌داند که زنده خواهد ماند یا خیر. آنها همچنین به دلیل کابوس‌ها و گرسنگی از کمبود خواب رنج می‌برند.

مدیر منطقه‌ خاورمیانه یونیسف گفت: وضعیت بهداشتی در شرق حلب وخیم است و کودکانی که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند به دلیل کمبود کادر و امدادهای پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

وی از شورای امنیت خواست تا هرچه سریع‌تر خشونت‌ها متوقف شود و راه‌های کمک‌رسانی برای نجات کودکان حلب گشوده شود.

وی همچنین بر آمادگی یونیسف به منظور ارائه کمک‌ها به محض اعلام موافقت با توقف خشونت‌ها تاکید کرد.

این مقام سازمان ملل اظهار داشت: شش میلیون کودک سوری نیازمند کمک هستند که دو میلیون تن از آنها در مناطق صعب‌الوصول زندگی می‌کنند و نیمی از آنها نیز تحت محاصره هستند و امکان ارسال کمک به آنها وجود ندارد. برخی از آنها دو سال است که تحت محاصره قرار دارند.

وی افزود: یونیسف طی ماه گذشته میلادی توانسته است به ۲.۹ میلیون کودک سوری نیازمند کمک دسترسی پیدا کند. از جمله ۳۵ هزار تن از آنها که تحت محاصره بوده‌اند.  یونیسف همچنین توانسته است سه میلیون کودک سوری را واکسیناسیون کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95091105927
  • خبرنگار : 71475