فرصت خودنمایی برای بازی‌سازان در الکامپ

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حضور بازی‌سازها در الکامپ تحت عنوان الکام‌گیمز و حمایت از آنها با تقبل هزینه‌های مربوط به غرفه‌ها، این شرکت‌ها را دارای بازی‌هایی دانست که در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر واقع شده‌ یا از پتانسیل‌های خوبی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردارند.

محمدحسن کریمی قدوسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از شرکت‌های بازی‌ساز برای حضور در نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: بنیاد با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در قالب ایجاد یک برند اختصاصی مرتبط با بازی‌سازی در دل نمایشگاه الکامپ تحت عنوان الکام‌گیمز، فرصت حضور بازی‌سازان در بزرگترین نمایشگاه حوزه فناوری در کشور را با حداقل هزینه فراهم کرده است.

وی در ادامه در مورد نحوه این حمایت توضیح داد: بدین ترتیب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۷۰ درصد هزینه‌های مرتبط با فضای غرفه را برای شرکت‌هایی که از تاسیس آنها کمتر از ۳ سال می‌گذرد، متقبل می‌شود و برای شرکت‌های بالای ۳ سال  نیز، ۵۰ درصد هزینه‌های فضا را تقبل می‌کند.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر وجود برنامه‌ بلندمدت برای حمایت از بازی‌سازان گفت: در این مورد برنامه‌های مختلفی خصوصا در حوزه زیرساخت‌ها در حال انجام است و در این میان می‌توان به بحث راه‌اندازی آزمایشگاه تست بازی، سامانه آموزش آنلاین، سامانه مشاغل بازی ایران، شبکه دانش و... اشاره کرد. همچنین به این موارد می‌توان برنامه‌های بنیاد در جهت ایجاد قطب‌های بازی‌سازی در کشور، وام به شرکت‌های عضو کارگروه بازی‌های رایانه‌ای و آموزش نیروهای بازی‌ساز را اضافه کرد.

کریمی با اشاره به حمایت از صادرات بازی‌ها ادامه داد: همچنین در حوزه تامین مالی علاوه بر تسهیل در دریافت وام از نهادهای دیگر، برای پروژه‌های باکیفیتی که دارای قابلیت صادرات هستند، بنیاد برنامه حمایت از بازی‌های صادرات محور را در دست انجام دارد تا به صورت سالانه در هر سال، سه بازی که از قابلیت صادرات برخوردار هستند مورد حمایت مستقیم واقع شوند.

وی شرکت‌های بازی‌سازی که برای حضور در الکام‌گیمز درخواست دادند را مولد بازی‌های موفق دانست و گفت: بسیاری از شرکت‌های بازی‌ساز متقاضی، سابقه تولید عناوین بازی‌های موفق مختلفی را داشته‌اند، بازی‌هایی که بسیاری از آنها در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر واقع شده‌اند یا از پتانسیل‌های خوبی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردار هستند و البته بسیاری از بازی‌ها نیز در حال حاضر در بازارهای مختلف بسیار موفق بوده‌اند.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تعداد شرکت‌های بازی‌ساز درخواست‌دهنده برای حضور در الکامپ و نحوه انتخاب آنها توضیح داد: بازی‌سازها شامل ۲۱ شرکت و ۲ گروه برای حضور در نمایشگاه الکام‌گیمز ثبت‌نام کردند که با احراز فعالیت همه آنها در حوزه بازی، امکان حضور در نمایشگاه برای آنها فراهم شد. البته با توجه به محدودیت‌های زمانی که با آن مواجه بودیم، خوشبختانه استقبال از این طرح در میان بازی‌سازان مناسب بوده است.

کریمی در پاسخ به میزان فضای اختصاص‌یافته به هر شرکت بازی‌ساز بیان کرد: این متراژ بسته به نیاز درخواستی شرکت‌ها در مرحله پیش‌ثبت‌نام متفاوت بوده است. البته از آنجا که مجموع فضای درخواستی شرکت‌ها بیش از ۳۰۰ متر فضایی بود که برای موضوع الکام‌گیمز در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته شده است، مجبور شدیم به نسبت این فضا را برای همه شرکت‌ها کاهش دهیم که امیدواریم در سال‌های آینده این فضا بیشتر شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۵:۵۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95090905418
  • خبرنگار : 71541