مجید کیانپور در گفتوگو با ایسنا گفت: مدیر شدن یعنی پذیرفتن مسئولیت اقدامات زیرمجموعه. وقتی حادثهای اتفاق میافتد غم و اندوه سنگینی بر جامعه تحمیل میشود و احساسات جامعه انسانی تحت تاثیر قرار میگیرد و در چنین شرایطی مردم به صورت طبیعی انتظار دارند ضمن عذرخواهی مسئولان به سرعت مقصران و مسببان حوادث معرفی و برنامهها و راهبردهای پیشگیری کننده اعلام شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عذرخواهی و استعفای مدیرعامل شرکت راهآهن و در پی آن عذرخواهی وزیر راه و شهرسازی رویکرد نوینی در عرصه مدیریتی ایجاد کرد، گفت: انشاءالله که هیچگاه مشکلی به وجود نیاید، اما اگر به وجود آمد باید جبران شود؛ هر چند که جبران معنوی حوادث به هیچ وجه شدنی نیست، اما حداقل تاثیرش این است که با اتخاذ راهبردهای مناسب از تکرار حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.
وی استیضاح وزرا را درمان دردهای ناشی از حوادث ندانست و افزود: اینکه برخی پس از بروز حادثهای به سرعت موضوع استیضاح وزیر را دنبال میکنند، اقدام مناسبی نیست و اصلا استیضاح دوای دردهای ایجاد شده نیست. باید با آسیبشناسی و ریشهیابی دلایل بروز حوادث، برای جلوگیری از تکرار آنها در آینده طرح و برنامه ارائه شود. به دور از نوع احساسات باید در پی حل ریشهای مشکلات بود. کمتر از هفت ماه از عمر مدیریتی وزیر راه و شهرسازی باقی است و استیضاح احتمالی وزیر در این شرایط رافع مشکلات نیست.
کیانپور ادامه داد: در صنایع هوایی، ریلی، جادهای و دریایی همواره احتمال بروز یک حادثه و فاجعه وجود دارد. نمونه آن نیز سقوط یک بالگرد و کشته شدن ۵ سرنشین آن در شمال کشور است که پس از حادثه تصادف قطار در سمنان اتفاق افتاد. یکی از اصلیترین دلایل این دست حوادث، تحریمهای ناجوانمردانه غرب بر ضد جمهوری اسلامی و فرسوده بودن و از رده خارج بودن دستگاهها و تجهیزات هوایی در اختیار دستگاههاست.
نمیانده مردم دروود و ازنا در مجلس تاکید کرد: نیاز است ابزار و تجهیزات دستگاهها بهروز شود در کنار آن سیستم مدیریتی کشور نیز مجهز به دانش و تجربه شود تا حوادث به حداقل برسد.
انتهای پیام