ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به مساجد در کالیفرنیا

یک گروه حامی حقوق مدنی در آمریکا از پلیس خواسته تا در پی ارسال چندین نامه تهدیدآمیز نسبت به قتل مسلمانان و تحسین رییس جمهور منتخب آن کشور، اقدامات حفاظتی خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، شورای روابط اسلام-آمریکا اعلام کرده است که این نامه‌های دست‌نویس که هرکدام به مساجد متعددی از جمله مرکز اسلامی لانگ‌ویچ، مرکز اسلامی کلرمونت و ادرگرینت در سن‌خوزه کالیفرنیا ارسال شده‌اند، حاوی مطالب تهدیدآمیزی هستند.

بر اساس گزارش‌ها این نامه‌ها طی هفته گذشته به مساجد مختلف ارسال شده است.

در متن این نامه‌ها آمده است: اکنون شهر ژاندارم جدیدی دارد و او دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب است.  او تمام آمریکا را پاکسازی خواهد کرد و اجازه خواهد داد که این سرزمین دوباره بدرخشد. به طور قطع او با پاکسازی شما مسلمانان آغاز خواهد کرد و کاری را با شما خواهد کرد که هیتلر با یهودی‌ها انجام داد.

در همین حال حسام علوش، مدیر اجرایی شورای روابط اسلام – آمریکا در این باره گفته است که مردم در لس‌آنجلس از این پیام‌های نفرت‌انگیز ترسیده‌اند.

وی لحن نفرت‌برانگیز و غیرمسوولانه کمپین ترامپ را مسوول برافروختن و افزایش سطح این بددهانی، نفرت و خشم در میان بسیاری می‌داند که خود را از حامیان ترامپ معرفی می‌کنند.

علوش در این باره توضیح داد: من نمی‌گویم که ترامپ مردم نژادپرست را ایجاد کرد،‌ اما او لحن نژادپرستانه را عادی کرد. شاید که او بگوید که مسوول این ماجرا نیست، من به این مساله احترام می‌گذارم اما به خاطر می‌سپارم که ترامپ مسوولیت این را برعهده دارد که به عنوان یک رییس جمهور برای تمام آمریکایی‌ها در قبال این مساله اقدام کند.

سخنگوی اداره پلیس سن‌خوزه در همین حال اعلام کرده است که پرونده‌ای به منظور بازرسی این مساله تحت عنوان جرایم مرتبط با نفرت گشوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95090704300
  • خبرنگار :