همتی به ایسنا خبر داد:

بازدید هیات پارلمانی از محل حادثه قطار در سمنان/ قرائت گزارش در صحن مجلس

نماینده سمنان از بازدید هیات پارلمانی از محل حادثه برخورد دو قطار در محور سمنان خبر داد و گفت که گزارش بازدیدهای به عمل آمده بعد از بررسی در کمیسیون عمران به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود و این گزارش هفته آینده در صحن قرائت خواهد شد.

احمد همتی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید هیاتی از مجلس از محل حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان – دامغان گفت:‌ ظهر امروز در جلسه ای با حضور معاون پارلمانی وزیر راه ،‌ رئیس و برخی از اعضای کمیسیون عمران و مسئولان محلی نحوه بروز حادثه برخورد دو قطار در در محور سمنان – دامغان مورد بررسی قرار گرفت و بعد از آن بازدید میدانی از محل حادثه انجام شد تا اطلاعات تکمیل‌تر شود.

وی توضیح داد: آنچه به نظر می آید خطای انسانی در اثر تغییر شیفت در بروز این حادثه دخیل بوده است چرا که تجهیزات نسبتا پیشرفته بوده اما به دلیل اصرار و تاکید مسئول شیفت ایستگاهی مسیری که قبل از آن از کار افتاده بود مجددا باز می‌شود واین حادثه اتفاق می افتد.

نماینده سمنان اضافه کرد:‌ طبق اطلاعات بدست‌آمده، مسئول شیفت به گزارش شیفت قبلی توجه نکرده و یا آن را دریافت نکرده است و حتی قرمز بودن چراغ را به حساب وضعیت جوی گذ اشته است و همین عامل باعث شد که این فرد اصرار کند که آن قطار از مسیر عبور کرده و همین اجازه عبور باعث بروز حادثه دلخراش شد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر برای تردد قطار باز است گفت: تنها یک قسمت از خطوط با مشکل مواجه شد که اکنون در حال تعمیر است.

وی در مورد وضعیت انتقال مجروحان و جانباختگان گفت:‌ اجساد جانباختگان منتقل شده و تنها هفت یا هشت نفر از مجروحان بستری هستند و مابقی ترخیص شده و حال مسافران خوب است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95090603947
  • خبرنگار : 71234