نقدی بر رفتار مسئولان باشگاه پرسپولیس در وقایع اخیر

مدیران پرسپولیس سوار بر موج تناقض‌گویی

پس از توقیف البسه اسپانسر جدید باشگاه پرسپولیس، مسئولان این باشگاه برای منحرف کردن افکار عمومی، اظهارات متناقضی داشته‌اند تا جایی که به جای قبول اشتباه خود رسانه‌ها را مقصر جلوه داده‌اند..

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته قبل مورخ ۲۶ آبان ۱۳۹۵، خبری با عنوان "توقیف لباس پرسپولیسی‌ها در گمرک فرودگاه امام" در ایسنا منتشر شد و در همین خبر مصاحبه‌ای کوتاه هم از علی اکبر طاهری منتشر شد که در آن با تایید خبر ایسنا عنوان کرده بود: ما قصد قاچاق لباس‌ها به ایران را نداشته‌ایم. اسپانسر طبق قرارداد بخشی از البسه باشگاه را در تهران به ما تحویل داد و تعدادی از لباس‌ها هم در اردوی دوبی به تیم تحویل شد. ما هم که لباس‌ها را تحویل گرفته بودیم، با کمک تدارکات باشگاه آن‌ها را به تهران آوردیم. در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی لباس‌ها را از گمرک تحویل می‌گیریم و به بازیکنان می‌دهیم.
اما چند ساعت پس از این خبر پندار خمارلو که سمت مدیر روابط عمومی باشگاه را یدک می‌کشد، با یکی از رسانه‌ها مصاحبه ای انجام داد و صراحتا این اتفاق را تکذیب و عنوان کرد: ضبط لباس‌های پرسپولیس در گمرک صحت ندارد!

جالب است بدانید همین فرد ساعاتی بعد در مصاحبه دیگری با یکی دیگر از رسانه‌ها تلویحا خبر ضبط البسه را تایید و عنوان کرد با نامه‌نگاری که از سوی باشگاه انجام خواهد شد، البسه (ضبط شده در فرودگاه امام خمینی) یکی دو روز بعد تحویل مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهد شد.

البته خمارلو در جمله معنادار دیگری در همین مصاحبه عنوان کرده "مگر لباس پرسپولیس قاچاق است؟" در جواب باید گفت مسئول روابط عمومی عزیز! در هیچ خبری عنوان نشده لباس قاچاق است بلکه عنوان شده به خاطر فرار از پرداخت عوارض گمرک البسه ضبط شده است.
البته پس از اظهارات شتاب زده آقای روابط عمومی، مدیر فرودگاه امام خمینی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: "جاساز کردن بار در ساک و چمدان خوب نیست. پرسپولیسی‌ها یقینا بار را در ساک گذاشته و اظهار نکرده‌اند که همین باعث شده بارشان ضبط شود.

در نهایت بعد از گذشت یک هفته از بازگشت کاروان پرسپولیس به تهران و با طی شدن مراحل اداری و البته پرداخت عوارض گمرکی محموله البسه پرسپولیس تحویل نماینده این باشگاه شد. محمد علی ترکاشوند که با آمدن طاهری سکان امور مالی و اقتصادی باشگاه را در دست گرفته، در تاریخ ۲ آذر یعنی هفت روز بعد از ضبط البسه پرسپولیسی‌ها در فرودگاه، در مصاحبه‌ای با سایت باشگاه پرسپولیس عنوان کرد:"با طی شدن تشریفات اداری و پرداخت عوارض گمرکی، البسه تحویلی اسپانسر از فرودگاه امام خمینی ترخیص شده است.
حال سوالی که بعد از خواندن این گفت‌وگو مطرح می‌شود این است، چطور ضبط البسه پرسپولیسی‌ها در فرودگاه (به گواه اظهارات مدیر روابط عمومی باشگاه) صحت ندارد اما باشگاه مجبور شده یک هفته نامه‌نگاری کند و در نهایت با پرداخت عوارض قانونی و طی تشریفات اداری البسه را تحویل بگیرد؟
مطمئنا البسه‌ای که اسپانسر پرسپولیس در دوبی تحویل این تیم داده طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، کالای ممنوعه نبود و در نتیجه قاچاق محسوب نمیشود اما نحوه ورود کالا ایراداتی داشته که مسئولان گمرک فرودگاه امام را مجاب کرده این البسه را تا طی شدن مراحل قانونی و پرداخت عوارض توقیف کنند. در این میان انتظار می‌رود مدیران باشگاه پرسپولیس و البته روابط عمومی این باشگاه در قبال افکار عمومی صداقت بیشتری داشته باشند.

نکته جالب‌تر در این میان اظهارات طاهری سرپرست باشگاه است که به جای حل مشکلی که قطعا مسئولان زیر مجموعه او در آن مقصر بوده‌اند، سعی می‌کند توپ را در زمین رسانه‌ها بیندازد و از این حربه قدیمی استفاده کند که رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی برای پرسپولیس هستند! مطمئنا اگر طاهری و معاونانش کمی دقت می‌کردند این موضوع ساده را می‌فهمیدند که حمل لباس‌های بیشتر با بار اضافی به همراه بازیکنان باید به مسئولان فرودگاه اظهار شود. نه اینکه بعد از سهل‌انگاری مسئولان باشگاه رسانه‌ها را مقصر جلوه داده و فرار رو به جلو کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۵ آذر ۱۳۹۵ / ۰۱:۲۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95090402800
  • خبرنگار : 71518