اسکان اضطراری 107 در راه مانده در سمنان

‌معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان از اسکان اضطراری 107 نفر مسافر در راه مانده در دو روز اخیر در این استان خبر داد.

‌علی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: عملیات امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر در این چند روز که سراسر استان با بارش برف و باران بوده افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی از انجام ده‌ها ماموریت امدادرسانی و نجات گرفتاران در برف خبر داد و افزود: باتوجه به مسدود بودن چندین محور و بارش برف و کولاک در این محورها، امدادگران در این چند روز با حضور در محورها و گردنه‌های برف‌گیر، به مسافران خدمات‌رسانی کردند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان از چندین عملیات نجات گرفتاران در برف در این چند روز خبر داد و افزود: در یکی از این ماموریت‌ها چندین کوهنورد و گردشگر که در جنگل‌ابر شاهرود گرفتار شده بودند، نجات یافتند. ضمن اینکه عملیات امدادرسانی به هفت گرفتار در برف در شهمیرزاد نیز هم‌اکنون در حال جریان است.

یحیایی از امدادرسانی به یک حادثه جاده‌ای در فولادمحله مهدیشهر خبر داد و گفت: در این سانحه که امروز در فولادمحله روی داد یک نفر مصدوم شد که به بیمارستان منتقل شد.

وی با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر این استان از عموم مردم خواست که از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت سفر حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره حجم بالای بارش برف در مناطق کوهستانی این استان توصیه کرد: هم‌وطنان تحت هیچ شرایطی در این شرایط جوی به کوهستان نروند.

وی با بیان اینکه حجم بارش برف در برخی مناطق کوهستانی و دره‌های این استان تا نزدیک به سه متر هم گزارش شده، تصریح کرد: حرکت در چنین شرایطی سخت و در برخی مناطق غیرممکن است لذا توصیه ما به مردم این است که به هیچ عنوان به مناطق کوهستانی سفر نکنند.

یحیایی با بیان اینکه برخی‌ها به هوای اینکه کوهنورد حرفه‌ای هستند گاه در چنین شرایطی راهی کوهستان می‌شوند، تصریح کرد: شرایط جوی فعلی به هیچ وجه مساعد کوهنوردی نیست و حتی امدادرسانی در چنین شرایطی به سختی و کندی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95090402663
  • خبرنگار :