برای چهارمین هفته متوالی؛

تظاهرات ضد رئیس‌جمهور در کره‌جنوبی ادامه دارد

صدها هزار تن از مردم کره جنوبی امروز(شنبه) برای چهارمین هفته متوالی در اعتراضات گسترده مردمی با درخواست استعفای رئیس جمهور به دلیل رسوایی فساد به خیابان‌های سئول آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس کره جنوبی انتظار دارد که ۵۰ هزار تن از مردم این کشور در نزدیکی شهرداری و بلوار مقابل یکی از ورودی‌های کاخ قدیمی در سئول تجمع کنند و علیه پارک گئون های، رئیس جمهوری این کشور آسیایی دست به تظاهرات بزنند. سازمان دهندگان انتظار دارند که قریب به نیم میلیون در این چهارمین راهپیمایی اعتراضی شرکت کنند.

اعتراضات مردمی در کره جنوبی تاکنون در آرامش برگزار شده اما حضور پرتعداد پلیس چشمگیر است و اتوبوس‌ها و کامیون‌ها مسیرهای منتهی به کاخ آبی ریاست‌جمهوری را مسدود کرده‌اند. 

ساعاتی پیش از آغاز این اعتراضات 50 هزار تن از معترضان در بولوار گوانگوامون سئول در جنوب کاخ ریاست‌جمهوری جمع شده بودند.

این راهپیمایی جدیدترین تظاهرات مردمی برای برکناری رییس جمهوری این کشور است که منتقدان وی را به تضعیف دموکراسی کشور با اجازه دادن به یکی از دوستانش برای استفاده از مدارک و اسناد محرمانه دولتی متهم کرده‌اند.

حامیان پارک گئون های نیز قصد دارند تا راهپیمایی کوچکی را در اعتراض به راهپیمایی معترضان علیه وی در خیابان‌های نزدیک به ایستگاه سئول برگزار کنند و این نگرانی وجود دارد که درگیری میان معترضان و حامیان رییس جمهوری کره جنوبی به وجود بیاید.

دادستان‌ها قصد دارند تا رسما روز یکشنبه چوئی سون سیل، دوست پارک گئون های را متهم کنند.

دوران ریاست جمهوری کره جنوبی ۲۴ فوریه ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. اگر وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ از سمتش استعفا کند، باید ظرف ۶۰ روز انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95082919745
  • خبرنگار : 71129