نماینده آیت‌الله سیستانی: راهپیمایی اربعین منعکس کننده مبانی قیام امام حسین (ع) است

نماینده مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق با تقدیر از رشادت‌های تمامی نیروهای عراقی شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل از آنان خواست به تلاش‌های خود جهت پیروزی نهائی بر داعش ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق در خطبه نماز جمعه امروز کربلاء با تقدیر از رشادت‌های نیروهای امنیتی این کشور، حشد شعبی و پیشمرگ‌ها در عملیات خود در نینوا و آزادسازی ده‌ها روستا و منطقه، از آنان خواست به تلاش‌های خود برای نابودی داعش ادامه دهند.

نماینده مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق خطاب به نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: راهپیمایی اربعین امسال با پیروزی‌های متوالی شما در آزادسازی شهرها و روستاها همزمان بود و اکنون تنها چند گام کوتاه برای بشارت پیروزی نهایی بر دشمن باقی مانده است.

الکربلائی با اشاره به افزایش حضور جهانی در راهپیمایی امسال زائران اربعین حسینی، از رسانه‌ها خواست این راهپیمایی را که زیباترین و بزرگترین تجمع دینی در جهان و منعکس‌کننده صفات اسلامی و اخلاقی پیروان اهل بیت (ع) است، به خوبی به تصویر بکشند و این صحنه‌ها در اربعین را که منعکس‌کننده مبانی قیام امام حسین (ع) است، ثبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین باید حرکتی هدفمند و به دور از سطحی‌گرایی باشد، گفت: اکنون راهپیمایی اربعین ابعادی جهانی یافته که شایسته است از آن برای معرفی اصول انسانی اسلام به جهانیان و تقویت فرهنگ اسلامی بهره‌گیری شود.

سپس نماینده آیت‌الله سیستانی استمرار اصول و اخلاق راهپیمایی اربعین پس از پایان آن و احترام به زائران جدید را خواستار شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95082819563
  • خبرنگار : 71496