پیشروی نیروهای عراقی در محله‌های شرقی موصل و تلاش برای گشودن جبهه جنوبی

نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود در موصل، کنترل محله‌های جدیدی در شرق این شهر را به دست گرفتند و در حاشیه جنوبی و غربی شهر نیز پلیس فدرال و حشد شعبی به پیشروی‌هایی دست یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای عراقی در راستای نبرد نهایی برای آزادی آخرین مقر داعش در عراق، کنترل منطقه النایفه در جنوب شرق موصل در نزدیکی شهر تاریخی نمرود را در دست گرفتند.

نیروهای عراقی همچنین منطقه‌ای در شمال شرق موصل را از کنترل داعش خارج کردند.

محله‌های شرق موصل نیز شاهد درگیری‌ها و جنگ خیابانی میان تروریست‌های داعش و ارتش عراق است. محله القادسیه، از مهمترین محله‌های شرق موصل صحنه اصلی درگیری‌های میان ارتش و تروریست‌های داعش است که به شکل گسترده‌ای از خودروهای بمبگذاری شده برای وارد آوردن تلفات به ارتش استفاده می‌کنند.

در اطراف شهر و در سمت غربی موصل نیز نیروهای حشد شعبی به منطقه الرکراک در جنوب غرب شهر تلعفر رسیده‌اند و از دو محور در حال پیشروی به سمت تلعفر هستند. حمله حشد شعبی به شهر تلعفر احتمالا تنش‌ها میان آنکارا و بغداد را تشدید می‌کند. آنکارا تأکید دارد که حشد شعبی نباید وارد شهر تلعفر شوند. اقلیت ترکمان در آن ساکن هستند.

نیروهای حشد شعبی عراق کنترل روستاهای ام حجاره، سیروال و الرکراک در اطراف تلعفر را آزاد کردند.

هادی العامری، سخنگوی سازمان بدر عراق اعلام کرد: مرحله سوم عملیات آزادی حاشیه غربی شهر موصل براساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود و ما به زودی به مردم عراق پیروزی در غرب موصل را مژده می‌دهیم.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی توانستند غیرنظامیان را از چنگ داعش آزاد کرده و آن‌ها را به مناطق امن منتقل کنند.

نیروهای حشد شعبی عراق که مسئولیت عملیات در حاشیه غربی موصل را برعهده دارند، پیشتر مسیرهای امدادرسانی داعش بین موصل و سوریه را قطع کرده بودند.

به گفته نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا، نیروهای عراقی در تمامی محورها در حال پیشروی هستند و نیروهای پلیس فدرال تنها شش کیلومتر با ساحل جنوبی موصل فاصله دارند.

وی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان داعش در تمامی محورها از 1500 تن عبور کرده و بیش از 250 داعشی نیز بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از مقر فرماندهی عملیات مشترک در استان نینوا بازدید کرد.

وی گفت: عملیات نظامی علیه داعش در تمامی محورها به خوبی پیش می‌روند و پیروزی‌هایی را به دست آورده‌اند. پیروزی در موصل نزدیک است و ما خواهان محافظت از جان غیرنظامیان هستیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95082517428
  • خبرنگار : 71516