صادق خرازی: هیچ تغییری را در توافق هسته‌ای نمی‌پذیریم

یک دیپلمات پیشین ایرانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی هیچ تغییری را در برنامه جامع اقدام مشترک نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، صادق خرازی دیپلمات پیشین و سیاستمدار و تحلیلگر ایرانی در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا بخواهد تبلیغات انتخاباتی‌اش برای کنار گذاشتن تواق هسته‌ای و مذاکره دوباره بر سر آن را دنبال کند، ایران هیچ تغییری را نخواهد پذیرفت . هر چند تهران برای امکان همکاری استراتژیک  با آمریکا در خاورمیانه آماده است.

خرازی تصریح کرد: توافق هسته‌ای که از حمایت بین‌المللی برخوردار است، نمی‌تواند با تغییر یک نفر دوباره از نو بنا شود وایران تحت هیچ شرایطی تغییر را قبول نمی‌کند. این سیاست ایران است و از آن عقب نشینی نمی‌کند.

وی که پیش از این سفیر ایران در فرانسه بوده است، افزود: اگر آمریکا حسن نیت نشان دهد ما می توانیم در زمینه تهدیداتی مثل داعش، طالبان و در زمینه تنش میان عربستان و یمن با هم همکاری کنیم.

وی گفت که این  صحبت‌ها را به نمایندگی از جمهوری اسلامی نمی‌زند.

این تحلیلگر و کارشناس ایرانی ادامه داد: اگر ترامپ با هوش باشد، ایران را باید به چشم یک فرصت نگاه کند. همان طور که روسیه از این موقعیت استراتژیک و  بی نظیر ایران در منطقه استفاده می‌کند.

وی همچنین گفت:‌ اکنون باید صبر کنیم و ببینیم دکترین امنیتی آمریکا چه خواهد و چه کسانی به ترامپ در این زمینه مشاوره خواهند داد.

به نوشته فایننشال تایمز، دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش چندین بار علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرده و آن را احمقانه خوانده بود . وی حتی گفته بود که پس از به قدرت رسیدن ممکن است دوباره بر سر مفاد این توافق با ایران مذاکره کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95082416628
  • خبرنگار : 71443