محمد دهقانی:

مجلس در بررسی طرح حقوق‌های نجومی دچار حاشیه شد

نماینده مردم طرقبه و چناران در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد،‌گفت: من فکر می‌کنم ما داریم مجلس را دچار حاشیه می‌کنیم. کمیسیون اصل 90 مسئول رسیدگی به شکایات است و در آیین‌نامه هیچ اشاره‌ای به بررسی طرح‌ها و لوایح نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد دهقانی متذکر شد: در این سال‌ها یک طرح هم در کمیسیون اصل 90 بررسی نشد. این کار مهم نباید به کمیسیون اصل 90 محول می‌شد. مسئول این کار کمیسیون اجتماعی است و این کاری است که خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه ملجس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات 20 میلیونی را که در این طرح آمده از کجا آورده؟ در حالی که دولت اعلام کرده مبلغ حقوق وزرا 10 میلیون تومان است. دیوان محاسبات نباید بگوید بالای 20 میلیون را تقاضا کرده‌ایم. کمیسیون اصل 90 در این زمینه جایگاه قانونی ندارد و این طرح باید به کمیسیون اجتماعی محول می‌شد.

این نماینده مجلس،‌ اضافه کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری حداقل و حداکثر حقوق را تعیین کرده و نباید به نام شفاف‌سازی حقوق مقامات به 20 میلیون تومان تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در پاسخ به تذکر دهقانی، عنوان کرد: همه کمیسیون‌ها می‌توانند راجع به موضوعاتی که به آن‌ها ارجاع می‌شود، بررسی‌هایی انجام دهند و این مسأله تخلفی به آیین‌نامه داخلی ندارد. بعلاوه ماده دو این قانون گفته که حقوق‌ مقامات دوبرابر است که حدود 12 میلیون می‌شود نه 20 میلیون.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95082315750
  • خبرنگار :