بان کی‌مون: مطمئنم ترامپ رویه‌ سابق خود را کنار می‌گذارد

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل می‌گوید، اطمینان دارد که ترامپ "لفاظی‌های گوش‌ خراش" خود را که موجب رسیدنش به کاخ سفید شد کنار گذاشته و شروع به تعامل با جهان به منظور مقابله با بحران‌های جهانی مهمی همچون تغییرات آب‌وهوایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل که تا پایان سال جاری میلادی از این سمت کنار می‌رود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار امیدواری کرد که در هفته‌های آینده با ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدار کرده و به او توضیح دهد "که چطور سازمان ملل از آمریکا توقع تداوم فعالیت‌هایش برای بشریت را دارد."

دبیرکل سازمان ملل در این مصاحبه که در مقر این سازمان در نیویورک انجام داد گفت: چیزهایی که ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره خروج از توافق پاریس برای آب‌وهوای جهان و انتقاد از کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل و چیزهای دیگر گفت مربوط به همان دوران بود اما اکنون در زمان پس از انتخابات که او مشغول به تشکیل تیم گذار خود با حضور کارشناسان و افراد دارای دانش و بینش است، من مطمئن هستم که آمریکا همچنان به نقش رهبری خود در جهان ادامه خواهد داد.

بان کی‌مون روز جمعه گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ داشته و طبق بیانیه سازمان ملل هر دوی آنها در زمینه تداوم روابط توافق داشتند.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی گفته بود که هشدار درباره افزایش گرمای جهان یک حقه ساخته و پرداخته چینی‌ها بوده و وعده عدول آمریکا از تعهداتش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان و کمک به اقتصاد سبز در جهان را داد.

بان کی‌مون گفت: ترامپ حرف‌های نگران کننده‌ای زیادی زده اما من مطمئن هستم که او خواهد توانست فوریت، جدیت و اهمیت مسائل جهانی را درک کند. ممکن است ریاست جمهوری مهم باشد اما این بشریت و جان کل انسان‌ها و سیاره زمین است که جزء مسائل ابدی به شمار می‌آید.

دبیرکل سازمان ملل استدلال کرد که در آمریکا و کل جهان درباره مسائل مربوط به گرمای کره زمین اتفاق نظر وجود دارد و ترامپ هم اگر توافق در این مورد را لغو کند، به شکلی بی‌ملاحظه خود را از این جریان کنار گذاشته است.

بان کی‌مون تاکید کرد: در حال حاضر گروه‌های تجاری به طور کامل با هم یک صدا هستند و اعضای جامعه مدنی هم کاملا وحدت نظر دارند، چطور یک نفر می‌تواند کل این مسیر را تغییر دهد. این یک جریان عظیم است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082215251
  • خبرنگار : 71415