تظاهرات ۶۰ هزار مراکشی در محکومیت مرگ یک ماهی فروش

هزاران مراکشی جمعه شب در خیابان‌های شهر الحسیمه در شمال مراکش در راستای ادامه اعتراضات به کشته شدن یک ماهی فروش تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این راهپیمایی همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی در زمینه آب و هوا COP۲۲ در مراکش برپا شد.

طبق گزارش خبرنگار آناتولی، حدود ۶۰ هزار تن در این تظاهرات شرکت کردند. تظاهرکنندگان شمع و گل در دست گرفته بودند تا اندوه خود را به دلیل کشته شدن محسن فکری، یک ماهی فروش مراکشی ابراز کنند.

تظاهرکنندگان شعارهای سیاسی علیه "دولت عمیق" همچون "ای روستاییان متحد شوید دولت عمیق همان دشمن است" و "دولت عمیق! احتکار و فساد کافی است" و "ما خواهان پیشرفت هستیم شما کشور را رسوا کردید" سردادند و همچنین تهدید کردند اگر به خواسته‌های آنها جامه عمل پوشانده نشود، آنها دست به نافرمانی مدنی می‌زنند.

این تظاهرات به سمت دادگاه بدوی و مقر امنیت منطقه‌ای ادامه یافت که در کنار این مکان‌ها حادثه کشته شدن ماهی فروش رخ داده بود.

در همین حال، عدنان الراشدی، عضو کمیته مردمی موقت که این اعتراض‌ها را در شهر الحسیمه برگزار کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این اعتراض‌ها کاملا مردمی است و هیچ ارتباطی با هیچ طرف سیاسی یا مدنی ندارد. این اعتراض‌ها کم کم نتیجه خود را داده است و مردم شاهد بهبودی در برخی از خدمات درمانی و توجه مسئولان به بندر ماهیگیری شده‌اند.

معترضان مراکشی همچنین خواهان ارجاع پرونده تمامی عاملان مرگ محسن فکری به دستگاه قضایی شدند.

"محسن فکری"، یک ماهی‌فروش در شهر الحسیمه بود که در جریان ممانعت از توقیف اجناسش توسط نیروهای امنیتی در کامیون حمل زباله جان خود را از دست داد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082215093
  • خبرنگار : 71457