مشاوران کلینتون مدیر اف‌بی‌آی را عامل شکست او می‌دانند

مشاوران کلینتون که معتقدند پیروزی از او در این انتخابات ربوده شده، در حال یافتن دلایل شکست خود در انتخابات هستند و در این راستا مشخصا انگشت اتهام را به سوی جیمز کومی، مدیر پلیس اف بی آی آمریکا نشانه رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، نیوین نایاک، مدیر بخش پژوهش آرای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در نخستین تحلیل مسئولان این کمپین درباره شکست انتخاباتی او نوشته است: ما در اوج تاسف و دل شکستگی از این شکست شروع به جست‌وجو برای یافتن پاسخ‌هایی برای اتفاقات اخیر کرده‌ایم.

او می‌نویسد: ما معتقدیم این انتخابات را در یک هفته گذشته از دست دادیم. نامه جیمز کومی در فاصله 11 روز مانده به انتخابات هم به کاهش سطح شرکت رای دهندگان در انتخابات و هم به محروم سازی هیلاری کلینتون از حمایت رای دهندگان سفید پوست تحصیل‌کرده به ویژه در مناطق حومه نشین کمک کرد.

تیم کلینتون انتشار نامه مناقشه برانگیز جیمز کومی درباره کشف ایمیل‌های کلینتون درست 11 روز پیش از برگزاری انتخابات را نوعی اقدام غیر قانونی به حساب می‌آورند.

این مسئول کمپین کلینتون خاطرنشان کرد: ما همچنین فکر می‌کنیم دومین نامه جیمز کومی که ظاهرا قرار بود کلینتون را تبرئه کند هم عملا به تقویت حمایت‌ها از ترامپ منجر شد.

این توضیح نایاک نشان می‌دهد که چرا هنگام انتشار دومین نامه جیمز کومی برای تبرئه کلینتون کمپین انتخاباتی او تمایلی به صحبت درباره آن نداشته و به جای آن خبر کنسرت یک خواننده در حمایت از او را منتشر کرد.

نایاک گفت: مطمئنا زمان بیشتری نیاز است تا همه چیز را موشکافی کنیم اما یکسری نشانه‌های اولیه نسبت به آنچه که اتفاق افتاد داریم و می‌خواهیم دیدگاه اولیه خود را با همه در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

او در این تحلیل به برخی چالش‌های مهم کلینتون در انتخابات شامل کاندیداتوری برای رقم زدن سومین پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات، اقدام بی‌سابقه در انتخاب شدن به عنوان یک رئیس جمهور زن و همچنین مواجهه با خشم مردم از نهادهای دولتی کنونی آمریکا اشاره کرد.

مشاور انتخاباتی کلینتون همچنین انگشت اتهام را به سمت جیل استاین، کاندیدای حزب سبز آمریکا به عنوان یک کاندیدای حزب ثالث نشانه گرفت.

نایاک گفت: هیچ تردیدی نیست که یک هفته مانده به روز انتخابات هیلاری کلینتون در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار داشت اما در نهایت کمتر از 110 هزار رای از مجموع ده‌ها میلیون رای انتخابات یک تفاوت در رقابت به وجود آورد.

او نوشت: شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم جیل استاین به تنهایی در سه ایالت 130 هزار رای کسب کرد و اگرچه آرای او به خوبی توذیع نشده بود تا حاشیه برتری را در کل این سه ایالت پوشش دهد اما یک نشانه مهم برای اهمیت آرای احزاب ثالث است. در نهایت نیز یکسری اتفاقات غیر منتظره در اواخر رقابت مانعی را برای همه ما به وجود آورد.

این مشاور کلینتون همچنین به کاهش حضور رای دهندگان در انتخابات به عنوان یک عامل دیگر اشاره کرده است که از جمله در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و کارولینای شمالی مشهود بوده است.

از طرفی جان پودستا، رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون روز پنج شنبه در یک کنفرانس تلفنی خصوصی با دیگر اعضای کمپین، کومی را یکی از مقصران اصلی شکست کلینتون خوانده است.

او گفت: ما فکر می‌کنیم کومی کسی است که باعث شکست ما در انتخابات شد. یک دستیار دیگر کلینتون که نامش را فاش نساخت گفت: ما شاهد کاهش حضور رای دهندگان بودیم و اقدامات مناسبی برای جبران آن انجام ندادیم. در اواخر رقابت‌ها نیز اتفاقات به شکلی پایدار به ضرر ما رخ داد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082215087
  • خبرنگار : 71415