جایگاه نامعلوم مسلمانان در دکترین سیاسی ترامپ

ترامپ پس از دیدار از کاخ سفید و کنگره آمریکا، درباره برخی اولویت‌های دوره ریاست جمهوری خود سخن گفت‌ اما ترجیح داد بعضی از وعده‌های دوره مبارزات انتخاباتی‌اش را مسکوت بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی این کشور گفته است که حفظ امنیت مرزهای آمریکا و لغو و یا تعدیل اصلاحات بیمه اوباما از جمله کلیدی‌ترین اهداف اوست. از دید ترامپ اهمیت بعدی را وضع اقتصادی دارد، اما درباره این که آیا طرحی برای "جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا" به کنگره خواهد برد یا نه، پاسخی نداده است.

در روزهای پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا شاهد هستیم که علاوه بر موضوع ممانعت از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا که پیشتر بر آن تاکید کرده بود، برخی دیگر از وعده‌های انتخاباتی خود از جمله سخنانش درباره برجام و برنامه اصلاحات بیمه‌ای اوباما را نیز تعدیل کرده است.

انجمن خبرنگاران کاخ سفید انتقاد کرده‌اند که ترامپ حاضر نشده خبرنگاران را همراه داشته باشد. چیزی که رسم دیرینه کاخ سفید است. آن‌ها می‌گویند: در صورت بروز یک حادثه یا یک بحران ملی، آمریکایی‌ها نه می‌دانند که رئیس جمهور منتخب‌شان کجاست و نه این که در چه حالی است.

انجمن خبرنگاران کاخ سفید از این موضوع به شدت انتقاد کرده و از ترامپ خواسته که به خبرنگاران اجازه دهد کارشان را انجام دهند.

باراک اوباما در دیدار با ترامپ به او گفت: «اگر شما موفق باشید، کشور موفق است.» او پیشتر گفته بود که ترامپ شایستگی ریاست جمهوری را ندارد.

دیدار اوباما با ترامپ که قرار بود ده تا پانزده دقیقه طول بکشد ۹۰ دقیقه‌ به درازا انجامید. ترامپ بعد از این دیدار گفت که این "برایش یک افتخار بزرگ بود" و همین‌طور گفته است که دیدار می‌توانست طولانی‌تر هم باشد.

ترامپ ۲۰ ژانویه در کاخ سفید مستقر می‌شود. و همزمان اوباما می‌رود و همراه با اوباما گروه بزرگی از کارکنان کاخ سفید و اعضای دولت او نیز می‌روند. ترامپ باید ظرف دو هفته اعضای کابینه خود را تعیین کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082215034
  • خبرنگار :