افزایش میل استقلال‌طلبی در ایالت‌های آمریکا در پی پیروزی ترامپ

به دنبال شوک ناشی از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقاضاها در ایالت‌های این کشور به منظور کسب استقلال افزایش یافته و در همین راستا کمپین‌هایی در ایالت‌های اوریگان و کالیفرنیا برای کسب استقلال جهت خروج از اتحاد با دیگر ایالت‌های آمریکا به راه افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، در همین راستا دو تن در ایالت اورگان طوماری را ثبت کردند که به شهروندان اجازه می‌دهد به جدایی این ایالت از آمریکا رای دهند.

یک وکیل و نویسنده در شهر کورتلند، این به اصطلاح "قانون جدایی اورگان" را ثبت کرده و تقاضا دارد در انتخابات میان دوره در سال ۲۰۱۸ گزینه خروج این ایالت از اتحاد آمریکا به رای گذاشته شود.

همچنین حامیان استقلال در کالیفرنیا نیز یک جنبش به اصطلاح "کالگزیت" (خروج کالیفرنیا از اتحاد آمریکا) را ثبت کردند.

جنیفر رولینگز و کریستین تریبال دو نفری که طومار جدایی ایالت اوریگان را ثبت کردند گفتند: اگر طومار آنها موفق بوده و پیشنهاد آنها رای بیاورد می‌خواهند اوریگان کشور خود را حتی در کنار دیگر ایالت‌های آمریکا که می‌خواهند بخشی از یک کشور جدید و مستقل باشند، تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که حدود ۴۱ درصد از رای دهندگان در اوریگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رای داده و حدود ۵۲ درصد از آنها به هیلاری کلینتون رای دادند.

آنها گفتند که رای گیری برای طومارشان را از یک تجمع ضد ترامپ در کورتلند در پنجشنبه شب آغاز کردند.

در ایالت اوریگان باید یک طومار ۸۸ هزار و ۱۸۴ امضا جمع کند تا به رای گذاشته شود.

در این طومار آمده است: قانونگذاران اوریگان باید یا به تنهایی و یا در اتحاد با ایالت‌های دیگر آمریکا و همچنین استان‌های کانادا که می‌خواهند کشور جدید تشکیل دهند از جمله کالیفرنیا، واشنگتن، هاوایی، نوادا، آلاسکا و بریتیش کلمبیا که البته تنها محدود به این اسامی نخواهد بود، به دنبال جدایی باشند.

گروه‌های دیگری نیز در منطقه شمال غربی آمریکا مشهور به کاسکادیا به دنبال استقلال پیدا کردن هستند. این جنبش در کاسکادیا که با برخی ایالت‌های دیگر نظیر اوریگان و شمال کالیفرنیا تلاقی دارد، به دلیل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر جسارت بیشتری برای کسب استقلال، یافته‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95082215033
  • خبرنگار : 71415