افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حوادث رخ داده نشان از افزایش اسلام هراسی در این کشور دارد که این مساله نگرانی‌ها را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، پس از پیروزی دور از انتظار دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانشجویان مسلمان دانشگاه نیویورک با تصاویر نقاشی شده در طرفداری از ترامپ بر روی در اتاق عبادت‌شان مواجه شدند.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش وعده‌هایی علیه مسلمانان و پناهجویان داده بود که اگر این وعده‌ها را عملی کند، شرایط دشواری برای مهاجران و مسلمانان ایجاد می‌شود.

در همین راستا، مسلمانان اعلام می‌کنند که اگر ترامپ طبق اظهاراتش از ورود مسلمانان به کشور جلوگیری کند، یکی از اصول مهم و بنیادین آمریکا مبنی بر آزادی مذهب را نقض کرده است.

اکنون با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، فضایی در مدارس، جامعه آمریکا و دانشگاه‌ها ایجاد شده است که در آن مسلمانان احساس امنیت نمی‌کنند.

همچنین براساس اعلام پلیس سنت دیگو، دو مرد به یک زن سیاه مسلمان حمله کردند.

در همین راستا شورای روابط اسلام-آمریکا از ترامپ خواسته است که درباره موج جدید حملات علیه مسلمانان سخنرانی کند.

ابراهیم هوپر، رئیس ارتباطات ملی این کشور اعلام کرد: اگر ترامپ خود را رهبر همه آمریکایی‌ها می‌داند باید برای اتحاد مردم تلاش کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95082215030
  • خبرنگار : 71089