استاندار تهران خبر داد

ایجاد و تکمیل قطارهای حومه در دستور کار دولت

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد و تکمیل قطار حومه در دستور کار دولت قرار دارد از اولویت ساخت قطار حومه‌ای برای شهرهای اسلامشهر و ورامین خبر داد.

سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص سرانجام ساخت مترو تهران – پرند با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت اجرایی کردن قطار حومه است، گفت: در سفر رییس جمهور به شهرهای اطراف تهران نیز این مهم به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در تمام شهرهای بزرگ از جمله پاریس، لندن، توکیو و سئول قطار شهری به عنوان یکی از ملزومات پیوند شهرهای حومه با شهرهای مرکزی اجرایی شده است، تصریح کرد: قطارها با سرعت بالا و با سرفاصله حداکثر 10 تا 15 دقیقه وظیفه جابه‌جایی مسافران را بر عهده دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه ایجاد و تکمیل قطار حومه در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: یکی از اولویت‌های دولت احداث قطار حومه‌ای اسلامشهر و ورامین است که این در دستور کار قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه بر سر ایجاد مترو و یا قطار حومه بحث‌های زیادی صورت گرفته، اما با استناد به تجربیات کشورهای دیگر می‌توانیم بگوییم که ایجاد قطار حومه موفقیت‌آمیز بوده است و این مهم در دولت قطعی شده و از بگومگوهای گذشته خارج شده‌ایم، افزود: یکی از مشکلات سال‌های گذشته طولانی شدن پروژه‌ها بود که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کرد اما حالا درصدد هستیم که پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۳:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95082114818
  • خبرنگار : 71368