استاندار همدان:

گزارشات غارعلیصدر نیاز به شفاف‌سازی داشته است

استاندار همدان با بیان اینکه گزارش پخش شده درباره غارعلیصدر نیاز به شفاف‌سازی داشته است، گفت: شرکت علیصدر خصوصی نبوده و یک شرکت عمومی غیردولتی است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 19 آبان‌ماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، درآمد 19 میلیارد تومانی شرکت علیصدر را تکذیب و اظهار کرد: در سال 70 مصوب شد زمینی در اطراف این غار محفوظ و از ساخت‌وساز در اطراف غار جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد سهام شرکت متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌ها است، افزود: 20 درصد سهام متعلق به شهرداری همدان و 40 درصد سهام متعلق به سازمان ایرانگردی دولت است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه طی 25 سال گذشته غار به این رویه اداره شده است، تصریح کرد: از این پس نیز در نحوه اداره غار بر اساس قوانین عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تا 3 سال گذشته این شرکت متضرر بوده است، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر 1.5 تا 2 میلیارد تومان سود عاید این شرکت شده است و سودهای ذکر شده در رسانه‌ها کذب است.

نیک‌بخت خاطرنشان کرد: هیچ ایرادی به گفته‌های دادستان نمی‌توان وارد کرد چرا که ایشان بر اساس گزارشات دریافتی اظهارنظر کرده است.

وی در ادامه درباره غارعلیصدر گفت: سال گذشته پیشنهادی مبنی بر ارائه این شرکت به پدیده شاندیز شد که با مقاومت شدید بنده و معاونان همراه بود چرا که غار یک انفال عمومی است و نمی‌توان آن را به دیگری واگذار کرد.

دولت ریالی برای همایش اربعین هزینه نکرده است

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تا کنون ریالی از سوی دولت برای همایش اربعین هزینه نشده و همگی ازسوی مردم مؤمن همدان تأمین شده است.

وی به تشریح وزارت راه و شهرسازی همدان پرداخت و عنوان کرد: راه و شهرسازی از تأثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور در توسعه است اما باید توجه داشت این وزارتخانه شرح وظایفی بیش از 3 وزارتخانه را دارد.

نیک‌‎بخت انتصاب شایسته فرزانه به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: رودباری مدیرکل سابق زحمات فراوانی در این حوزه داشته است و شخصی به جز فرزانه را شایسته این پست نمی‌دیدم.

به‌گزارش ایسنا؛ در این مراسم از زحمات محمد رودباری تقدیر و فرهاد فرزانه به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان منصوب شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95081913950
  • خبرنگار :