شرکت 800 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مانور ایمنی در برابر زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان با حضور 800 هزار دانش‌آموز خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منصور شیشه فروش امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مرکز مدیریت بحران استان اصفهان طرح خطرپذیری استان تهیه شده است که براساس آن پتانسیل مخاطرات طبیعی با همکاری دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان آماده شده و حوادث و مخاطرات احتمالی بررسی و راهکارهای برون رفت از آن پیشنهاد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به کارگاه‌های زیرمجموعه مدیریت بحران، گفت: در این کارگاه‌ها مسائل تخصصی در حوزه مخاطرات و حوادث دنبال می‌شود. به عنوان نمونه شرکت آب منطقه‌ای در مورد سیل، جهاد کشاورزی در خصوص خشکسالی و سرمازدگی، اداره کل هواشناسی در خصوص مخاطرات جوی و محیط زیست در خصوص مخاطرات زیستی همکاری می‌کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: در کارگروه شریان حیاتی شرکت‌های آب، برق و گاز مخاطرات حیطه مدیریت بحران را بررسی می‌کنند. یکی از وظایف مرکز مدیریت بحران این است که اگر حوادثی اتفاق افتاد در مرحله بازسازی شرایط را به نظم پایدار برگرداند که این امر جز با بازسازی شریان‌های حیاتی امکان پذیر نیست و در کنفرانس و نمایشگاه حفاری بدون ترانشه ما را در بازسازی و توانمندسازی شریان‌های حیاتی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های آموزشی و پیاده سازی برنامه‌ها در بستر آموزش، ادامه داد: 15 آذرماه مانور ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان با حضور 800 هزار دانش آموز برگزار می‌شود و آن‌ها پناه گیری صحیح در برابر زلزله را تمرین می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم فرایند خوبی در سطح آموزش داشته باشیم، گفت: هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کنند.

شیشه فروش گفت: برگزاری این همایش‌ها و کنفرانس‌ها باعث می‌شود اطلاع رسانی خوبی در بدنه اجتاع و در میان متخصصان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی با همکاری دانشگاه اصفهان طرح بیابان زدایی و شناسایی مناطق گرد و غباری را انجام می‌دهد و امیدواریم با همکاری دانشگاه در اجرای پیشگیری از حوادث موفق باشیم.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95081913667
  • خبرنگار :