«سعید شیرکوند» با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات درباره بازتاب همایش بینالمللی سرمایهگذاری ایران که با حضور نمایندگان حدود 60 کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: ما در شرایطی قرار داریم که تصویرهای بعضا حتی نادرست یا مبهم درباره سرمایهگذاری در حوزههای مختلف ایران وجود دارد، بنابراین موظفیم این ابهامات را برطرف کنیم تا نقاط کور برخی از سرمایهگذاران و یا شرکتها روشن شود.
وی افزود: اگر قرار است خارجیها در ایران سرمایهگذاری کنند، فرقی نمیکند درصنعت گردشگری باید بدانند شرایط کشور ما چگونه است. این همایش بینالمللی نیز با چنین دیدگاهی برگزار شد.
شیرکوند اضافه کرد: ما تا جاییکه امکان داشت تمام شرکتهای سرمایهگذاری خارجی علاقهمند به ایران را دعوت کردیم و حتی سعی کردیم از طریق سفارتخانهها این همایش را به تمام کسانی که میخواهند در ایران سرمایهگذاری کنند معرفی کنیم و موضوع آن را در بیشتر رسانهها انعکاس دادیم.
معاون سرمایهگذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره تاثیر این همایش و بازتاب آن با توجه به شفافسازیهایی که صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر اظهار رضایت تمام شرکتکنندگان خارجی از شفافسازیهایی که صورت گرفته و اطلاعاتی که دریافت کردهاند، بازتاب این همایش بوده است؛ اما در گامی جلوتر برخی از آنها سعی میکنند در داخل کشور مشاور بگیرند و اطلاعات دقیقتری کسب کنند.
«شیرکوند» درباره اینکه در میان کشورهای شرکت کننده، کدامیک تا کنون اقدامات پیشروتری داشته است گفت: سرمایهگذاران تُرک به نسبت سایر کشورهای برای فعالیت در ایران علاقهمندی بیشتری داشتهاند، حتی دو روز پیش با یک هیات دیگر از کشور ترکیه مذاکراتی داشتم، ولی در هر حال این سرمایهگذاران تا متقاعد شوند و شرایط را برای شروع کردن کار مناسب ببیند زمان میبرد.
شیرکوند معتقد است، اگر این سرمایهگذاران در ایران کار شروع کنند، با موجی از سرمایهگذاری خارجی در ایران مواجه میشویم.
انتهای پیام