به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این اسکوتر نشان دهنده یک سیستم جدید متحرک مستقل و جامع است که توسط محققانCSAIL در همکاری با دانشگاه ملی سنگاپور و اتحاد MIT و سنگاپور برای تحقیقات و فناوری طراحی شده و از حسگرها و نرم افزارهایی که در آزمایشات خودروهای خودران و چرخ دستیهای گلف استفاده میشود بهره برده است.
این اسکوتر از یک الگوریتم که به طور خاص برای این فناوری طراحی شده بهره برده و میتواند به افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند کمک کند و آنها را از خانه به مکانهای مورد نظرشان برساند.
این الگوریتمها دارای سه لایه نرم افزاری بوده که اولین آن یک الگوریتم سطح پایین است که بلافاصله به تغییرات محیطی خودرو برای جلوگیری از برخورد پاسخ میدهد.
لایه دوم از الگوریتم محلی سازی شده برای ساخت نقشه و مکانیابی استفاده میشود.
و در نهایت لایه سوم یک الگوریتم زمانبندی است که به دستگاه اجازه میدهد تا مانند یک ناوگان عمل کرده و با چندین کاربر کار کند.
این الگوریتم جدید باعث شده تا اسکوتر هم در داخل منزل و هم در خارج از آن کارآیی داشته باشد و حتی بدون گم شدن قادر به پیمودن مسیر راهرو 251 متری Infinite Corridor که جهات یابی آن برای سیستمهای ناوبری رباتیک دشوار است، باشد. همچنین الگوریتم امکان سوئیچ بین یک اسکوتر و یک ماشین گلف را برای کاربران فراهم میکند.
این اسکوتر در آوریل سال آینده و با دعوت از 100 نفر برای آزمایش این فناوری رونمایی خواهد شد. قبل از آزمایش این اسکوتر توسط شرکت کنندگان، از آنها خواسته میشود تا از یک تا پنج به امنیت این فناوری امتیاز دهند.
بالاترین امتیاز یعنی عدد 5 نشان دهنده بالاترین سطح ایمنی این اسکوتر جدید است. سپس بار دیگر و پس از سوار شدن بر این اسکوتر، باز هم از آنها خواسته میشود تا نظر خود را اعلام کنند.
یافته های این تیم هفته گذشته در کنفرانس بینالمللی IEEE در ریو دو ژانیرو برزیل ارائه شد.
انتهای پیام