مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی - در گفتوگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: انجام پروازهای کانکشن (چند مقصدی) برای شرکتهای هواپیمایی مجاز است و نمیتوان مقابل آنها ایستاد.
به گفته وی در پروازهای اربعین نیز هیچ یک از ایرلاینهای خارجی حق ندارند پرواز تهران به نجف مستقیم انجام دهند، اما امکان ارائهی برنامههای پروازی با مقاصد چندگانه وجود خواهد داشت.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه ممکن است پروازهای اربعین از سوی این شرکتها در ابتدا توقفی در شهرهای منطقه داشته باشد، اظهار کرد: در صورت نهایی شدن این برنامه پروازها شبیه به دیگر پروازهای کانکشنی میشود که به مقاصد مختلف جهان در حال انجام است مثلا وقتی یک ایرلاین خارجی مسافران را از تهران به لندن برده و سپس به کانادا میبرد در پروازهای اربعین نیز این امکان وجود دارد که شرکتی مسافران را ابتدا به استانبول، دوبی و دوحه برده و سپس از آنجا به مقصد نهایی حرکت کند.
اسعدی سامانی با اشاره به مجاز بودن این شرکتهای خارجی برای برنامهریزی در این زمینه ادامه داد: نرخگذاری درباره این پروازها از سوی همان شرکتها انجام میگیرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید با قیمتهای نجومی ارائه شده از سوی برخی از این ایرلاینها در پروازهای اربعین مقابله کرد، گفت: نرخها از سوی ایرلاینها مشخص میشود، اما در نهایت این مسافران هستند که برای خرید یا عدم خرید آنها اقدام میکنند.
به گزارش ایسنا، با وجود آنکه سازمان هواپیمایی کشوری در طول هفتههای گذشته نرخ پروازهای اربعین از سوی ایرلاینهای ایرانی را به شکل مصوب برای هر مسافر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین کرده، اما برخی شرکتهای هواپیمایی خارجی با استفاده از بستر به وجود آمده در این ایام نرخهای پروازهای خود را به شکل قابل توجهی افزایش دادهاند.
آخرین رصدها از بازار اربعین نشان میدهد که حتی در آخرین ساعات منتهی به آغاز مراسم اربعین قیمت برخی پروازها به بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
انتهای پیام