رئیس امور مرزهای وزارت کشور خبر داد

ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور

رئیس اداره گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه گیلان، «حجت‌الله بابایی» در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از میزان پیشرفت پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا و ارزیابی وضعیت گمرک زمینی این شهرستان، اظهار کرد: در پی بررسی‌های به عمل آمده، برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف بار و مسافر در مرزهای سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا، بازنگری در مفاد دستورالعمل قبلی به شکل کامل محقق گردید و دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور نیز ابلاغ شد.

وی تخلیه مرزهای کشور از بار و مسافر را از اولویت های این تصمیم برشمرد و با بیان اینکه تسهیل تردد مسافر و کالا به نفع کشور است، افزود: در پی این تصمیم، مسئولیت هماهنگی جلسات به گمرک واگذار شده است.

بابایی در ادامه بر استقرار گارد گمرک در محدوده مرز مجاز آستارا تأکید کرد و یادآور شد: باید تمام رویه های گمرکی در آستارا به شکل الکترونیکی انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بازدید از پایانه مرز زمینی آستارا اشاره کرد و گفت: در این مرز شاهد پیشرفت‌های خوبی نسبت به گذشته هستیم.

وی از کاهش ترافیک در بخش کنترل گذرنامه سخن گفت و عنوان کرد: بروز شدن تجهیزات پایانه و اتصال فیبر نوری به پایانه تأثیر بسزایی را در کاهش این ترافیک دارد.

دریافت وجوه غیرقانونی از رانندگان کامیون در آستارا به حداقل می رسد

رئیس اداره گذرنامه و امور مرزهای وزارت کشور از پیگیری ها برای به حداقل رساندن دریافت وجوه غیرقانونی که از رانندگان کامیون و صاحبان کالاها اخذ می شود، خبر داد و تصریح کرد: در تحقق این موضوع فرمانداری، گمرک، پایانه و سایر دست اندرکاران مصمم هستند.

وی با بیان اینکه در راستای اخذ مبالغ از رانندگان و صاحبان کالا باید به رویه ای حرکت کنیم که دستورالعمل قانونی نیز اجرایی گردد، تأکید کرد: آستارا در مقوله های تجار و مراجعین پیشرفت خوبی داشته است و در تلاش هستیم تا حداقل مشکلات را نیز مرتفع نماییم.

حجت الله بابایی در ادامه به بازدید از محوطه گمرک اشاره کرد و افزود: مسیر ترانزیتی به لحاظ زیرساختی مشکل دارد و رانندگان کامیون‌ها نیز در هنگام بارندگی با وضعیت نامناسب محوطه مواجه می شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از آستارا به عنوان یک مرز خوب در کشور نام برد و اذعان کرد: با افتتاح راه آهن آستارا – آستارا، شاهد تحولی عظیم در کشور و به خصوص در این منطقه خواهیم بود.

وی در پایان اضافه کرد: چشم انداز بلند مدت کشور این است که با اروپا و روسیه ارتباط داشته باشد و هدف بهره برداری از این راه آهن، فراتر از جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95081611327
  • خبرنگار :