طرح قانون حقوق و مزایای مقامات هفته آینده در مجلس/مسترد شدن اضافه دریافتی مدیران از 88 تاکنون

یک عضو هیات رییسه مجلس، از تلاش مجلس برای ساماندهی حقوق و مزایای مقامات و مدیران ارشد کشور خبر داد و گفت: این قانون هفته آینده در مجلس مطرح و ان‌شاالله به تصویب نمایندگان می‌رسد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این قانون شامل همه مقامات و مدیران کشوری در همه قوا می‌شود. ضمن اینکه نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری نیز با اذنی که از معظم‌له گرفتیم مشمول این قانون جدید خواهند شد.

وی به اصرار مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه جدی با فساد اشاره و تصریح کرد: با تصویب این قانون همه نهادها و دستگاه‌های زیرنظر رهبری انقلاب همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام و...نیز مصداق این قانون می‌شوند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: براساس این قانون دریافتی مقامات و مسئولان از جمله رئیس‌جمهور، وزرا، استانداران، نمایندگان مردم و... حداکثر باید دو برابر حداکثر حقوق کارمندان که پنج میلیون و 600 هزار تومان است باشد یعنی حداکثر حقوق برای این مسئولان ارشد باید از 11 میلیون و 200 هزار تومان تجاوز نکند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص راه‌های پیش‌بینی شده برای مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی از بندهای این قانون و افزایش حقوق‌ها به بهانه مزایا، اضافه‌کار و مواردی از این دست ادامه داد:  نمایندگان در این قانون جدید همه این موارد را دیدند و به صراحت در یکی از بندها آمده است که این مقامات و مدیران با لحاظ مزایا و اضافه کار حداکثر می‌توانند 11 میلیون و 600هزار تومان دریافتی داشته باشند لذا راه دریافت حقوق بیشتر به بهانه مزایا و اضافه کار از این طریق مسدود شده است.

مدیران تنها یک حقوق می‌تواند دریافت کند

عضو هیات ریسه مجلس، با بیان اینکه همه راه‌هایی که ممکن است به دریافت حقوق بیشتر ختم شود مسدود شده گفت: یکی از راه‌های دیگری که در گذشته سبب می‌شد برخی مدیران حقوق‌های نامتعارف دریافت کنند این بود که به عنوان مشاور، عضو هیات مدیره شرکت‌ها، مناصب غیرموظف و...فعالیت و حقوق و مزایایی دریافت می‌کردند که در این قانون جدید این معضل نیز رفع شده است.

کاتب با بیان اینکه هر مدیری تنها می‌تواند یک حقوق دریافت کند، اظهار کرد: در این قانون پیش‌بینی شده که اگر یک مدیر در دو، سه و یا حتی 10 دستگاه و مرکز علمی، اقتصادی ، فرهنگی و...کار کند تنها مجاز به دریافت یک حقوق است و نباید مجموعه این‌ها از رقم تعیین شده که 11 میلیون و 200 هزار تومان است تجاوز کند.

حقوق مدیران بانک‌ها،بیمه‌ها و برخی نهادها 1.5 برابر حقوق رئیس‌جمهور،وزرا و نمایندگان

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس دهم، در پاسخ به پرسشی در خصوص حقوق شرکت‌های اقتصادی، بانک‌ها و بیمه‌ها که در گذشته گاه سوءاستفاده‌هایی از آنها شده تصریح کرد: براساس این قانون که هفته آینده به احتمال زیاد به تصویب می‌رسد مقامات و مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی امام، بنگاه‌های اقتصادی دولتی و.. نیز حداکثر می‌توانند یک‌و نیم برابر حقوق مقامات و مدیران ارشد دریافتی داشته باشند. به‌عبارتی مدیران مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی امام و... حداکثر می‌توانند یک‌و نیم برابر حقوق رئیس‌جمهور، اعضای کابینه، نمایندگان و...دریافت کنند.

کاتب یادآور شد: مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها و مدیران دستگاه‌ها و نهادهایی از این دست براساس قوانین فعلی حداکثر می‌توانند 16 میلیون تومان دریافت کنند.

بازگرداندن اضافه دریافتی مدیران از 88 تا کنون

وی از پیش‌بینی یک بند دیگر در این قانون خبر داد و افزود: براساس این قانون همه مقامات و مدیرانی که از اول فروردین‌ماه 88 حقوق و مزایایی بیش از این سقف تعیین‌شده دریافت کردند باید اضافه آن را مسترد و به بیت‌المال برگردانند.

وی از عزم جدی نظام برای مبارزه با فساد خبر داد و خاطرنشان کرد: همه مسئولان ارشد نظام بر این مهم اصرار دارند و لذا باید مانع از این سوء استفاده‌ها که به وجهه نظام اسلامی آسیب می‌زنند، شویم.


انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95081510223
  • خبرنگار :