تامین 2000 تخته چادر به صورت آزاد برای فروش/زرند، در آرامش

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان زرند مناسب و آرام است.

به گزارش ایسنا، "ابوالقاسم سیف‌الهی" ظهر امروز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه در شورای مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان زرند با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که در چهارهفته گذشته سه ستاد مدیریت بحران استانی و 10 ستاد مدیریت بحران شهرستانی در زرند برگزار شده است، گفت: 50 درصد منازل مسکونی در روستاها و شهرهای زرند بازسازی شده است و متاسفانه برخی‌ها ساختمان جدید را ساخته و قبلی را تخریب نکرده اند که این امر بر مشکلات افزوده است و باید مقاوم سازی و نوسازی ساختمان های شهری در شهرستان زرند انجام شود.

وی با اشاره به قدیمی بودن بیمارستان سینا، گفت: بیمارستان جدید سینا در حال حاضر بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستان سابق سینا به صورت موقت تخلیه شده است، ضمن آن‌که در حال حاضر از بیمارستان امام علی (ع) برای خدمات رسانی به بیماران استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: مراکز حساس شهرستان زرند از جمله پاسگاه‌ها، دادگستری، زندان و بازار مشکل اساسی دارند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به این‌که بافت فرسوده این شهرستان نیز نیاز به بازسازی دارد، گفت: مردم برای ساخت و سازهای جدید باید مبتنی بر اصول فنی اقدام کنند.

سیف الهی با بیان این‌که تمامی شهرستان‌های استان کرمان  در خطر زلزله هستند و در شهرستان زرند باید از وضعیت به طور کامل مطمئن شویم، یادآور شد: تاکنون دو هزار تخته چادر به صورت آزاد برای فروش تامین شده است.

وی به تقسیم‌بندی شهرزرند به 23 محله اشاره کرد و گفت: تیم‌های کارشناسی به واحدهای مسکونی مراجعه می‌کنند و در صورت نیاز چادرهای امانی را به این واحدهای آسیب دیده ارائه می‌کنند.

جانشین ستاد بحران استان کرمان  یادآور شد: تاکنون 1450 چادر از سوی هلال احمر به صورت امانی به مردم واگذار شده و تا فردا تمامی منازل مسکونی شهری زرند مورد ارزیابی قرر می‌گیرند و تا دوشنبه آینده واحدهای مسکونی روستایی مورد ارزیابی قرار گرفته و به واحدهای آسیب دیده، چادر ارائه می‌شود.

معاون استاندار کرمان به گسل فعال کوهبنان نیز اشاره و تاکید کرد: از مجموع 71 شهر استان کرمان، 22 شهر در فاصله یک کیلومتری گسل‌های فعال هستند.
وی یادآور شد: با وقوع زمین لرزه در  سال 83 در شهرستان زرند، بیش از 650 نفر جان خود را از دست دادند.

سیف‌الهی گفت: گسل دیگری به صورت گسل فرعی در این شهرستان وجود دارد که کانون برخی از زلزله‌های اخیر در مرکز شهرستان زرند بوده است و تیم‌های زمین شناسی در حال بررسی آن هستند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95081309428
  • خبرنگار :