با هدف احیای اعتماد عمومی انجام شد؛

تغییر نخست‌وزیر و 2 وزیر کابینه کره جنوبی در بحبوحه رسوایی سیاسی

رئیس‌جمهوری بحران‌زده کره‌جنوبی امروز(چهارشنبه) نخست‌وزیر و سایر مقام‌های دولتش را با هدف احیای اعتماد عمومی در بحبوحه رسوایی سیاسی تغییر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تغییرها در شرایطی انجام می‌شود که دادستان‌های کره‌جنوبی این مساله را بررسی می‌کنند که آیا دوست صمیمی پارک گئون-های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که هیچ منصب دولتی ندارد، از روابطش با رئیس‌جمهور سوءاستفاده کرده یا خیر. همچنین این مساله بررسی می‌شود که آیا این زن اسرار آمیز از روابطش برای وادار کردن تجار برای اهدای پول به بنیادهای تحت کنترل گئون-های بهره برده است یا خیر.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی هفته پیش اذعان کرد که چویی برخی از سخنرانی‌های او را ویرایش می‌کرده و برای برقراری روابط عمومی کمک می‌کرد. رسانه‌های کره‌ای بر این باورند که چویی احتمالا نقش بسیار پررنگ‌تری در امور دولتی داشته است.

 دفتر ریاست جمهوری امروز اعلام کرد، "کیم بیونگ‌-جون" به عنوان نخست‌وزیر جدید نامزد شده است. او سابقا مشاور سیاسی ارشد یکی از روسای جمهور اسبق لیبرال کره‌جنوبی بوده است. این نامزدی نیازمند تایید پارلمان است. اینگونه مشخص است که پارک گئون-های با نامزد کردن یک لیبرال برای پست نخست ‌وزیری به دنبال جلب حمایت لیبرال‌هاست. او در پی این رسوایی مجبور به اخراج هشت تن از دستیاران خود شده است. دو پست دیگری که رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز تغییر داد، "وزیر دارایی" و "وزیر امنیت" بود.

 تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میزان محبوبیت مردمی پارک حدود ۱۰ درصد است که کمترین میزان از زمان روی کار آمدن او در فوریه ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان خواستار استعفای پارک و یا استیضاح او به دست نمایندگان هستند.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081208318
  • خبرنگار : 71402