از سوی دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان صادر شد

بیانیه‌ای در مورد جنایات گروه های تروریستی- تکفیری در عراق

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در مورد جنایات گروه های تروریستی- تکفیری در عراق بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام به شرح زیر است:

به نام ایزد یکتا

بیانیه دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در مورد جنایات گروه های تروریستی- تکفیری در عراق

این روزها شاهد عملیات قدرتمند آزادسازی موصل در کشور دوست و برادر و همسایه عراق هستیم که از دیرباز محل اقامت و سکونت جامعه آشوریان بوده است. عملیات موصل که با تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح عراق به فرماندهی دولت مرکزی این کشور و ارتش و مردم در جهت مبارزه با ترویست های تکفیری داعش منجر به آزادسازی چندین روستای آشوری گردید، نقطه عطفی در تاریخ حاکمیت دموکراتیک کشور عراق پس از دوران دیکتاتوری صدام و مبارزه با گروه های تروریستی در عراق و منطقه به شمار می رود.

آشوریان عراق مدت های مدیدی است از نسل کشی و جنایات ضدبشری و نقض گسترده حقوق بشردوستانه و قتل عام های سازمان یافته گروه های تروریستی تکفیری در رنج و تعب فراوان به سر می برند.

اشغال سرزمین ها و موطن آشوریان و کوچاندن اجباری آنان و استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی، تجاوز و قتل و کشتار زنان و کودکان و سالمندان، تنها گوشه ای از جنایات این گروه های تروریستی است که متاسفانه تاکنون شاهد اقدام موثری از سوی کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر بین المللی در دفاع از جمعیت آشوریان نبوده ایم.

اینجانب به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان همصدا با همه آشوریان ضمن محکوم کردن شدید جنایات گروه های تروریستی تکفیری در عراق و تقدیر از دولت این کشور و نیروهای مردمی و حشدالشعبی در آزادسازی موصل از جمله روستاهای آشوری نشین و کمک به جمعیت آشوری از دولت مرکزی این کشور، از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های منطقه ای و حقوق بشری می خواهم اقدامات فوری و قاطع در جلوگیری از استمرار وقوع جنایات و موارد نقض حقوق بشری تروریست های تکفیری انجام داده و حمایت از جمعیت آشوری و دولت و ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه های تروریستی به عمل آورند.

یوناتن بت کلیا

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95081006868
  • خبرنگار :