فارسی‌آموزانِ خارجی صاحب نشریه شدند

دومین شماره از نشریه «فانوس فارسی» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، «فانوس فارسی» نخستین نشریه آموزشی و مهارت‌افزایی زبان فارسی، ویژه فارسی‌آموزان خارجی است که با هدف تهیه محتوای آموزشی هدفمند برای تقویت مهارت‌های فارسی‌آموزی تهیه می‌شود. این نشریه با حمایت بنیاد سعدی، به صورت الکترونیکی و به رایگان در اختیار فارسی‌آموزان، مدرسان زبان فارسی و مراکز آموزشی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

محتوای این نشریه، متشکل از چند کارگاه آموزشی از جمله کارگاه واژه‌آموزی، خواندن، نگارش و ساخت زبان فارسی است  و در هر بخش، مطالب متنوعی برای تقویت مهارت‌های فارسی‌آموزی و با استفاده از تکنیک‌های آموزشی جدید ارائه شده است. در بخش پایانی هر شماره نیز مطالب تولیدی فارسی‌آموزان از جمله سفرنامه، شعر، پوستر آموزشی و موضوعات فرهنگی مرتبط با زبان فارسی گنجانده شده است.

نشریه «فانوس فارسی» به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.

در بخشی از یادداشت سردبیر می‌خوانیم:

زبان‌آموزی به‌طور عام و فارسی‌آموزی به‌طور خاص، جریانی پیوسته و پویاست. چنانکه می‌دانیم، مهارت‌های زبانی هنگامی تقویت و تثبیت می‌شود که زبان‌آموز به‌طور مداوم در معرض داده‌های زبانی و آموزشی قرار گیرد. یکی از مهمترین نیازهای فارسی‌آموزان، دسترسی به منابع مختلف، متنوع و هدفمند آموزشی است که بتواند ضمن ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری، مهارت‌های فارسی‌آموزی را نیز تقویت کند. این نشریه بر پایه تامین چنین نیازی تهیه می‌شود. در تهیه مطالب این نشریه تلاش شد تا با در نظر گرفتن اصول علمی آموزش زبان، محتوای آموزشی به شکلی تهیه و ارائه شود تا علاوه بر استفاده فردی فارسی‌آموزان، در فرصت‌های آموزش گروهی با عنوان کارگاه‌های تقویت مهارت‌های فارسی‌آموزی نیز به‌کار گرفته شود.

نشریه «فانوس فارسی» از سوی نمایندگی بنیاد سعدی در بلگراد تهیه و منتشر می‌شود. محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان مدیرمسئول و سعید صفری، مدرس زبان فارسی دانشگاه بلگراد سردبیر این نشریه هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95081006862
  • خبرنگار : 71157