اعلام آمادگی نیجر برای افتتاح سفارت‌خانه در تهران

رایزنی وزیر امور خارجه نیجر با ظریف در تهران

وزیر امور خارجه جمهوری نیجر که در راس هیاتی در ایران به‌سر می‌برد، پیش از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، دو طرف در این دیدار  درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اهمیت آفریقا، بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کشورهای این قاره به‌ویژه کشور مسلمان نیجر تاکید کرد.

ظریف اظهار کرد: ایران و نیجر می‌توانند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌یی و بین‌المللی همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و تعمیق همکاری‌های دو جانبه با نیجر است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دو کشور محدوده وسیعی از همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، تعاملات بانکی، کشاورزی، معادن، انرژی و توسعه سرمایه‌گذاری را پیش روی خود دارند که برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور کمک کند.

در ادامه این دیدار ابراهیم یاکوبا، وزیر امور خارجه جمهوری نیجر با تاکید بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان آمادگی نیامی را برای گسترش هر چه بیش‌تر روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
او افزود: آماده افتتاح سفارت نیجر در تهران هستیم و مایلیم مشورت‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی بیش‌تر با ایران داشته باشیم.

وی بر برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجر تاکید کرد.

وزیر امور امور خارجه نیجر از دکتر محمدجواد ظریف برای دیدار رسمی از نیجر دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95081006769
  • خبرنگار : 71038