اظهار بی‌اطلاعی کری از تحقیقات مجدد اف بی آی حول ایمیل‌های کلینتون

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، درخصوص تحقیقات از سر گرفته شده حول محور ایمیل‌های هیلاری کلینتون اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) هیچ تماسی با وی یا وزارتخانه‌اش برقرار نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به تیپراری در جنوب ایرلند گفت: من نه از چیزی اطلاع دارم و نه درباره چیزی از من سوال شده است. این مساله درخصوص وزارتخانه‌ام نیز صدق می‌کند.

وی افزود: وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی باید به سوالات بیشتر درخصوص این تحقیقات که انتخابات ریاست جمهوری را در روزهای پایانی گرفتار کرده پاسخگو باشند. به هر حال من به عنوان یک شهروند آمریکایی بسیار دوست دارم که درباره این مساله صحبت کنم اما نمی‌توانم و همچنان از این مساله دور می‌مانم.

کری برای دریافت جایزه صلح بین‌المللی تیپراری به خاطر تلاش‌هایش برای پایان دادن به درگیری‌ها در سراسر جهان به ایرلند سفر و با چارلی فلاناگان، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

کری در جریان یک کنفرانس خبری مشترک گفت: من هر روز تلاش می‌کنم تا به فاجعه انسانی در شهر حلب پایان دهم.

هیلاری کلینتون در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش با اتهاماتی مبارزه کرده مبنی بر اینکه در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده با استفاده از یک سرور شخصی مستقر در خانه‌اش برای تمامی مکاتبات ایمیلی، در حقیقت اسرار آمریکا به خطر انداخته است.

گمان می‌رفت که تحقیقات اف بی آی در ژوئیه سال جاری پایان یافته اما جیمز کومی، رئیس اف بی آی روز جمعه اعلام کرد که مامورانش درخصوص ایمیل‌های تازه کشف شده تحقیق می‌کنند.

کری همچنین متعهد شد تا درخصوص توافق "همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس آتلانتیک" میان آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکره می‌کند.

وی گفت: ما همچنان درخصوص این مساله مذاکراتی برگزار می‌کنیم و مهم نیست چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، فکر نمی‌کنم این مذاکرات پایان یابد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081006662
  • خبرنگار : 71477