سمنان صاحب سینمای تخصصی کودک و نوجوان می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از افتتاح اولین سینمای تخصصی کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: سینما کانون سمنان از امروز 9 آبان با نمایش فیلم‌هایی با محتوای کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، مهدی جمال، راه‌اندازی سینمای کودک و نوجوان در سمنان را تلاش برای پاسخ به یک نیاز جدی برشمرد و اظهار کرد: کانون به دنبال این است تا با راه‌اندازی سینما کانون، جریان جدیدی در حوزه حمایت از سینمای کودک و نوجوان به‌وجود آورد.

وی به ظرفیت‌های موجود در استان سمنان در حوزه کودک اشاره و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان این سینما را به‌منظور نمایش پویانمایی ها و فیلم‌ها و تولیدات سینمایی با رویکردی تخصصی راه اندازی می کند.

وی گفت: این مجموعه فرهنگی در نشستی با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان سمنان، امروز نهم‌ آبان‌ماه با اکران خصوصی اولین فیلم، کار خود را در سمنان آغاز می‌کند و در روزهای آتی در دو سانس صبح ویژه مدارس و سانس عصر ویژه خانواده‌ها به نمایش فیلم می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، تخیل، سرگرمی، ماجرا و اندیشه یا پیام و محتوا را از پایه‌ها و ارکان بنیادین سینمای کودک برشمرد و عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی دو دهه‌ی گذشته، اصلی‌ترین و جدی‌ترین تولیدکننده انواع فیلم‌های کودک و نوجوان به‌ویژه در زمینه‌ی فیلم‌های انیمیشن و عروسکی بود و کارنامه پربار و قابل تأملی دارد.

وی، عبدالله علی‌مراد را به‌خاطر ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند از اصلی‌ترین سینماگران کانون دانست که پس از تجربه‌های متعدد در زمینه‌ی فیلم‌های کوتاه عروسکی توانست در سال ۱۳۷۵ با ساخت فیلم بلند «قصه‌های بازار» که دربرگیرنده‌ی دو داستان از ادبیات کهن است، نام خود را در فهرست سینماگران جدی و حرفه‌ای کودک و نوجوان حک کند.

جمال در زمینه‌ی فیلم‌های بلند سینمایی کانون پرورش فکری به دو فیلم «آخرین آبادی» و «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی و «قلّه دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، اشاره و خاطرنشان کرد: هر یک از این آثار، دارای ارزش‌های فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: نمایش فیلم یکی از فعالیت‌های چهل‌ودوگانه مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری است و کودکان اصلی‌ترین مخاطبان این فرآورده‌های تصویری‌ هستند و در اینکه میان سینمای ویژه کودکان و سینمای بزرگ‌سالان تفاوت‌هایی هست تردیدی وجود ندارد که این تفاوت‌ها نیز ناشی از تفاوت میان دوگونه مخاطب متفاوت است و تجربه نشان داده که فیلم‌های پرماجرا و پرحادثه، فیلم‌های علمی- تخیلی و فیلم‌های کمدی به یک اندازه کودک و بزرگ‌سال را سرگرم می‌کند.



انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95080905896
  • خبرنگار :