استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران:

آموزش‌های هلال احمر میزان خسارت در بلاها را کاهش می‌دهد

استاندار کرمان گفت: باید همه دست به دست هم دهند تا آرامش در جامعه برقرار گردد.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم‌حسینی" صبح امروز 9 آبان ماه در ستاد بحران استان کرمان گفت: بیشترین بلایای طبیعی در استان کرمان است و در این خصوص ما محکوم به بلاهای طبیعی هستیم.

وی با اشاره به تجربه دستگاه‌های اجرایی استان در امر امدادرسانی در شرایط بحران اظهار کرد: با توجه به این‌که در چند روز اخیر شدت زلزله زرند افزایش یافت، حساسیت‌ها نسبت به این موضوع بیشتر شد، بنابراین ستاد بحران استان آمادگی لازم در زمان حادثه را دارد.

استاندار کرمان آموزش‌های هلال احمر به مردم را موثر دانست و تصریح کرد: این آموزش‌ها میزان خسارات بلاها را کاهش می‌دهد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: زلزله عصر روز جمعه زرند وقتی به وقوع پیوست، حساسیت‌های ایجاد شد که همه مسئولین سعی کردند که به مردم آرامش دهند.

رزم حسینی یادآوری کرد: در جریان زلزله شهرستان بم، سوء استفاده‌هایی از این موقعیت صورت گرفت، بنابراین لازم است که با درایت در زمان وقوع بحران ورود پیدا کنیم.

وی در خصوص پیگیری‌های استان در زمینه مقاوم سازی و هم‌چنین مقابله با بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه گفت: این هفته و هفته آینده جلساتی با مسئولین ارشد کشور در خصوص این موضوع در تهران خواهیم داشت.

استاندار کرمان در ادامه با بیان این‌که امیدواریم اتفاقی در استان کرمان رخ ندهد، اما باید پیشگیری لازم را انجام می دهیم و به مردم آرامش داده شود، خطاب به صدا و سیما اعلام کرد: چرا صدا و سیما اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص این‌که مردم وام دریافتی خود را که برای مقاوم سازی اخذ نموده‌اند در این راستا خرج نکرده و با وجود خانه‌های جدید، ساختمان‌های قدیمی خود را تخریب نکرده‌اند، و  باید همه دست به دست هم دهند تا آرامش در جامعه برقرار شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95080905864
  • خبرنگار :