روسیه: ائتلاف آمریکایی دست به کشتار غیرنظامیان در موصل زده است/آمریکا: آماده‌ تحقیق هستیم

ارتش روسیه گزارش داد، در جریان حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به مناطق مسکونی موصل، عراق دست کم ۶۰ غیرنظامی کشته و ۲۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند،‌ اتفاقی که ائتلاف ضد داعش آن را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ژنرال سرگئی رودسکوی، رییس اداره عملیات در ستاد ارتش روسیه گفت: ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا مدارس و مناطق مسکونی در موصل و نینوای عراق را هدف حملات هوایی قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های داعش در منطقه گفت: ما از نزدیک اوضاع موصل و نواحی اطراف را تحت کنترل داریم. اما هیچ پیشرفتی را در رویارویی با داعش در این شهر شاهد نبوده‌ایم.

به گفته ارتش روسیه، ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا مدرسه دخترانه "حاج یونس" در جنوب موصل را روز جمعه هدف قرار داد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز بار دیگر بر این مساله تاکید کرد که نباید مواضع غیرنظامیان در موصل هدف قرار گیرد.

این در حالی است که ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا تاکید کرد که آماده بررسی اظهارات مسکو درباره کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حملات ائتلاف ضد داعش است.

سخنگوی فرماندهی نیروهای ائتلاف به خبرگزاری تاس روسیه گفت:‌ ما این اتهامات درباره کشته شدن غیرنظامیان را جدی می‌گیریم و می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره مشخص شدن اینکه آیا جنگنده‌های ائتلاف در این وقایع دست داشتند یا نه ارائه کنیم.

این سخنگو که خواست نامش فاش نشود، به آمادگی ائتلاف برای آغاز تحقیقات در این باره اشاره کرد و افزود: نیروهای ائتلاف ملزم به برنامه جدی برای تعیین اهداف و عملیات هستند که از به خطر افتادن جان غیرنظامیان می‌کاهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080503365
  • خبرنگار : 71129