به رغم تمامی تهدیدها و توهین‌ها؛

آمریکا می‌خواهد در فیلیپین بماند

سفیر آمریکا در فیلیپین امروز (سه شنبه) و پس از اینکه رییس جمهوری این کشور آسیایی تهدید کرد که نیروهای امریکایی را بیرون می‌کند،گفت:‌ ایالات متحده می خواهد در کمپین مقابله با داعش در جنوب فیلیپین بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ فیلیپ گلدبرگ، سفیر آمریکا در فیلیپین گفت: تهدید امنیتی در این منطقه بسیار جدی است و داعش نیز در کنار تعدادی از گروه‌های افراطی تلاش می‌کند تا حضورش در منطقه را زیاد کند. ما به دولت فیلیپین کمک کرده‌ایم تا در طول زمان این تهدیدها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای داعش در مناطقی از فیلیپین بار دیگر حضور خود را بیشتر کرده و ما نمی خواهیم این گروه تروریستی در این کشور رشد کند.

آمریکا از 2002 تا 2014 ، 600 تن از نیروهای خود را به جنوب فیلیپین برده تا نیروهای محلی را برای چگونگی مقابله با داعش آموزش دهد.

سفیر آمریکا در فیلیپین نسبت به گروه جماعة الاسلامی در جنوب شرق آسیا که مسئول بمب گذاری های 2002 در بالی اندونزی بود و سایر گروه‌های شبه نظامی در میندانائو هشدار داد و گفت: این یک مساله بسیار جدی است. ما نه تنها شاهد فعالیت گروه ابوسیاف هستیم بلکه گروه‌هایی در منطقه هستند که دست به فعالیت‌های افراطی می‌زنند. داعش نیز در حال رشد فعالیت خود است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080402910
  • خبرنگار : 71129